sprellemor Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Jeg var på ul i dag, er i uke 13 (har litt ekstra oppfølging pga sa tidligere i høst). Alle målene var fine, bortsett fra nakken, som han målte bredden (tror jeg det var) flere ganger. Én av gangene han målte var målet for stort, de andre gangene var målet innenfor normalen. Han sa at det nok ikke var noe, men vil at jeg skal komme på ekstra sjekk på fredag. For høyt mål på nakken kunne visst bety hjertefeil. Som sagt var alle de andre målene helt som de skulle, så han ble mer og mer beroliget ettersom han målte, men vil likevel at jeg skal komme en gang til denne uken. Noen som har erfaring med dette? Noen som vet hva som skjer dersom man påviser hjertefeil? Jeg er ikke så veldig bekymret, i og med at flere av målingene på nakken også var innenfor normalen, men det ligger litt i bakhodet likevel.
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Deter veldig liten sjans hvis målene var normale mange ganger og litt stor en gang. Vanskelig å vite hva det er hvis man ikke vet nøyaktig hvilken hjertefeil. De er flinke på å reparere hjertet til små¨da:) Kjenner ei som grudde seg gjennom hele svangerskapet fordi de fant en hjertefeil. Barnet måtte opereres nesten rett etter fødsel. Det var sikkert traumatisk der og da, men har gått kjempefint. Aktiv og normal unge i dag.
sprellemor Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2009 Ok, takk for det. Kjenner jeg ble litt beroliget. Det er vel kanskje greit at de finner det ut ganske tidlig hvis det er noe feil. På fredag skulle han ha med en kollega også, så da får jeg sjekket ordentlig. Jeg får bare prøve å ikke tenke på det. Fint å vite at det er mulighet for at det kan fikses med operasjon også, i tilfelle noe er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå