Gå til innhold

Trengs det øving for å gå i sko? ; )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt jenta vår sitt første par sko. Men hun står jo bare midt på gulvet og hyler med de på. Klarer ikke å gå ordentlig i de. Hun har riktig strørrelse, krever det bare øving tro???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe - jeg har ingen erfaring med det, siden jenta mi ikke går enda...

Men har hørt om andre barn som får lim under skoa og nekter å gå med sko ja;)

Alt må læres - og med sko er det jo stivere og tyngre å gå:)

Skrevet

Jepp, øvelse gjør mester :-) Plutselig blir føttene tyngre og helt annerledes å bevege seg med. Men hun fatter nok poenget snart, hehe. Her ble det en del snubling og vakling - først med tøfler inne, deretter med vinterstøvler ute. Men nå løper han rundt både med og uten sko. Ta det i små doser du, jeg tenker det er litt slitsomt å ha noe på føttene når man er vant til å bevege seg i sokkelesten.

Skrevet

Snuppa her aksepterte det helt uten videre. Hadde arvet vintersko som var 3 nummer for store (jada - vet det er fysj og føy, men skoene hadde ikke vært brukt til å gå med av andre barn og hun slapp seg ikke før i mars), men hun gikk jo ikke noe særlig likevel da. stabbet litt rundt i snøen

Har egentlig akseptert sko hele tiden uten problemer.

Skrevet

Tassen var heller ikke særlig gira på å gå med sko første gang han fikk de på. Men med litt trening kommer det :)

Skrevet

De skal ikke bruke sko før de kan gå iallefall. De skal ikke trene på å gå i sko, det blir feil for foten og den utvikler seg galt.

Når de først har lært å gå, kan man øve med lette sko og etterhvert vanlige sko.

Skrevet

Ja det er veldig uvant for de å få sko på bena, kan jo tenke deg selv når man aldri har hatt noe annet enn sokke/strømpebukse på føttene. Det er jo stivt og hardt og tungt. Så de trenger litt tid til å venne seg til å ha sko på føttene.

Skrevet

Ja, det vil jeg si. Jenta mi har gått i et par måneder, men lite utendørs, når hun har lekt ute tidligere har hun hatt på seg "utesokker" eller lette sko.

Nå har hun begynt i bhg og hater vinterskoene sine!! Uff a meg. Har en følelse av at vi burde latt henne gå med sko tidligere - men hadde samme oppelvelse som deg, så har vel tatt de av litt for raskt. Det kommer seg vel, nå har hun jo lite valg....

Skrevet

Interresant å lese svarene. Mitt svar var nei, det trengs ikke, men ser at andre barn har måtte bli vant til det.

Jenta mi fikk sko hun kunne gå i for 1 mnd siden etter hun begynte å gå, og gikk helt fint i dem fra det første. Har ikke vært et problem. Men så er hun vant til å ha sko på føttene fra før siden hun har brukt ortopediske sko siden hun var 5,5 mnd gammel. (Hun har bilateral pes adductus.)

Men tydelig jenta di trenger litt øving siden hun bare tår og hyler, men tror det kommer seg fort. :-)

Lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg har ikke noe svar til deg, egentlig. Ville bare si at det er som jeg skulle ha skrevet det selv. Vi har samme problemet omtrent. Det eneste som skiller, er at hos oss så får vi ikke på henne skoene en gang. Hun er visst redd for å trø ned i de! Og får vi de på, etter mye styr, så prøver hun å riste dem av igjen. - Klager og får gysninger! Likevel: Hun er veldig opptatt av sko- Sier "sko", og løfter på sko, som om hun vil prøve selv å få dem på. Det er litt spesielt!! He-he....:) Hun har bare brukt Reimasokker til nå ute. Har nettopp lært seg å gå. Får håpe de små får teken på dette med sko snart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...