Gå til innhold

Hvilken skostr bruker deres 1 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt Viking Goretex til gutten vår på 14 mnd. Kjøpte str 22. Men er fryktelig i tvil om vi skal bytte til str 21.... Fikk lite hjelp i butikken. De er ca to cm for store.... Han har en ganske bred fot. Ser ut som han går greit i de...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt str 25 i vinterstøvler. De er veldig romslige, men vi fikk så kyndig og god hjelp i butikken at jeg regner med at det er som det skal være :-) Den størrelsen som passer akkurat til hans fotlengde nå er 22/23 tror jeg. Og så må det legges på litt godt med sokke-plass, og plass til å vokse hele vinteren. De er lette og få av og på, og han går fint i dem, og jeg har plass til å putte på tjukkere sokker når det blir minus 20 i januar...

Så i forhold til de rådene jeg fikk i butikken, så synes jeg ikke det høres ut som du trenger å bytte.

Gutten min er 13,5 mndr.

Skrevet

Lille blå er akkurat 14 mnd, og han bruker str 21 :) Der har han tilogmed plass til lester, og de er lette å få av/på.

Skrevet

Lillegutt på 13 måneder bruker str, 21. Jeg var innom 5 skobutikker når jeg skulle kjøpe sko, og fikk alle til å måle og finne riktig størrelse i forhold til butikkens utvalg av sko. Alle fant fram str. 21, så jeg tror det må være rimelig rett for gutten min :)

Skrevet

Han bruker str 21, en str større i vintersko. De bør ikke ha mer enn 1½ cm til overs i skoen, ellers blir det vanskelig å gå, så å kjøpe sko 3-4 str for mye er ikke så lurt.

Skrevet

14 mnd, bruker str 20 nå, vi fikk ett par av noen venner som hadde bomkjøpt. Hadde nok kjøpt str 21 om jeg hadde gått i butikken selv, men enda fungerer det fint med ullsokk og alt.

Skrevet

Beste tips er å ta ut sålen og la ham stå på den. Det skal være 1,5 cm så klaring når de er nye så vidt jeg husker!

ellers str på 1 åringen vår var snaut 17. nå ved 20 mnd er hun 22 og snart på vei over i 23 - så det skjer forandringer!

Skrevet

Lillegutt herpå 13 1/2mnd er akkurat ferdig med 21.men for å ha plass til gode sokker i vintersko tipper jeg det blir 23. Vanlige sko22.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...