Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Ser ganske ofte at folk nevner dette med å være ressurssterk/ressurssvak, men hva er egentlig en ressurssterk person?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Jeg ser på en person som ressurssterk når en er kapabel til å klare seg selv, er sin egen person, har egne meninger og tør å stå for de.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 En som er intelligent, har tro på seg selv, mot til å være seg selv, sosialt nettverk og annet som gjør at personen greier seg godt.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Intelligens, handlekraft, utdanning, god sosial krets, god jobb, stabilt forhold, stabil økonomi, frisk- kjenneterger enn ressurssterk person. >Kort og godt, en person som har mange både materialistiske og ikke - materialistiske ressurser.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Når jeg sier at en person er ressurssterk, tenker jeg først og fremst på mentale kvaliteter, ikke på det økonomiske.
Dunder Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 At man mestrer samfunnets krav. Dvs. at man klarer seg sosialt, emosjonelt, økonomisk osv. Det er mange ressurser man trenger i samfunnet i dag. Man bør ha god fysisk og psykisk helse, man bør være rimelig intelligent, man bør være rimelig kunnskapsrik, man bør være emosjonelt stabil, man bør ha evne til langsiktig planlegging, man bør ha sosial intelligens osv. I tillegg er det også "ytre" ressurser, som venner, familie, nettverk. Summen av alle ressuresene du har sier noe om hvor ressurssterk du er.
Cat.68 Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Hva som er ressursterkt er ganske individuelt. Men det må være å klare å finne den balansegangen som skaper harmoni og balanse i det liv man lever i, og ønsker å ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå