arena Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Siste halve år ca har vi pusset hans tenner med stor hell, både morgen m flourtablett etter tannpuss, og kveld før han blir lagt. Nå vil han holde tannbørste selv, noe som selvsagt resulterer til at tennene ikke blir pusset, han tygger på børsten. Når vi sier vi må pusse, hylgråter han. Synes det er så leit å gå vekk fra gode vaner! Vil ikke at han skal bestemme der!Hva gjør jeg? Tvinge han? Eller må jeg virkelig begynne heeelt på nytt for å danne gode vaner? Takker for gode tips! :-)
👀tante Sofie 👒 Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Det kan være greitt å prøve med to tannbørster..en han bruker og en de voksne bruker på han.. Vi synger om kariusene og bakyusene som må vekk fra tennene også... Så tannpuss har blitt til ei lita kosestund ;-))
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Hei! Gratulerer med 2 åring! Det sies at babytiden er så stri, men jeg vet nå ikke jeg. Før hadde vi en smilende liten pudding, nå har vi et bustete lite troll som vil bestemme ALT selv. Vi har vært veldig heldige med tannpussen, men har vært igjennom noen perioder med tygging og gapenekt. Jeg har valgt å forsøke å overse og lirke litt med henne (uten å lage for mye dill dall ut av det). Vært litt redd for å bruke tvang og lage en maktkamp ut av det. Da hun drev og tulla som verst for en tid tilbake prøvde jeg å vise et kjedelig ansikt og gi inntrykk av at jeg bare veeeeeenter til du er ferdig å tulle så vi kan få pusset ferdig. Det varte ikke så lenge før tannpussen gikk greit igjen. Nå er det påkledning som er en prøvelse.....
noLadyjustME Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Etter mye frem og tilbake har lillegutt gått med på at det er greit at mamma pusser tennene på kvelden, og han selv på morgenen.. Da føler han at han får være med å betsemme, og jeg slipper å bekymre meg om tennene ikke blir rene, siden vi pusser med en gang vi står opp
noLadyjustME Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Forresten, gratulerer med dagen til gutten din )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå