Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Skulle tro at de viste hvor ille det var å være feit. Vil de virkelig barna sine så vondt? Jeg jobber som lærer på en barneskole og får vondt av å se på de feite barna som ikke klarer å være med på leken eller får seg kjærest fordi de er feite. Og det slår aldri feil, foreldrene til disse barna er alltid feite selv. Stakkars barn, kanskje de ikke ser det selv????
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Som lærer har vel du strengt talt ingen rett til å fyke rundt og kalle elevene dine for feite- og snakke slik om foreldrene dems. Og siden du er lærer- bør du vurdere å lære deg å skrive.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Først for at du skal ha noe å klage på.. For det andre så er MINE barn MINE!! Tenk om de heller ville tilbringe tiden med å leke evt ha en kjæreste istedet for å bli dullet med av meg!!??? Hva skulle det være godt for.. MINE barn er kunn skapt for å gi meg glede og jeg får glede når de er glade. Hvem bryr seg vel om å la de leve sunt!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Du hørtes ut som en vidsynt lærer. Not.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har heller sett det motsatte. At feite unger har tynne foreldre som jobber mye og ikke har tid til å ta seg av ungene og lage sunn mat hjemme. Jeg er feit, men har to "tynne" unger.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Helt enig, jeg blir kvalm av å se feite foreldre med feite barn som spiser på Mc Donald... Stakkars barn, for ikke å snakke om helsen deres. Hvor gamle blir de med en slik start i livet
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Jeg henger ikke ut elevene mine, jeg jobber mye rundt og ser mange barn. Du har sikkert feite siden du svarer slik? Hva med helsa deres? Det er jo helsefarlig. Nabojenta vår har alltid vært stor og fikk høyt blodtrykk i en alder av 19 år. Hun klarer ikke å slanke seg og må gå på medisiner.. Hårreisende spør du meg
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Du bør slutte som lærer. Glad du ikke er lærer til mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Har også sett en samenheng der. Det kan jo være at kostholdet hjemme ikke er så godt, og at foreldrene ikke tenker på det. Er jo ikke sikkert de selv syntes de er feite? Eller at de tenker at det er arvelig, så ikke noe å gjøre noe med? Har selv overvektige venninner, men uten barn. De har også overvektige foreldre. Og de er veldig opptatt av at man må spise noe og er egentlig mer opptatt av mat generelt. Da desverre ikke alltid sunn mat, men mat som smaker godt. Kan være lett for foreldre å overføre sine dårlige matvaner til barna, for så å ikke være med\orke å aktivisere dem. Er selv litt overvektig, men er vokst opp med en far som sier ifra med en gang han ser at vi barna begynner å bli feite. Han har selv slitt med overvekt, og vil ikke at vi må igjennom det samme. Det var sårt i begynnelsen å høre at jeg hadde lagt på meg, selv om jeg så det selv. Etterhvert som jeg har blitt eldre, så gjør det ingenting at han sier ifra når jeg begynner å legge på meg igjen. Tenker at det er godt at han sier ifra, for da ser jeg det lettere selv også. Og da er det bare å skjerpe seg igjen. Nå har jeg endelig lært at det å trene og det å ha ett sunt kosthold hjelper mye. Så håper kiloene raser av etter graviditeten. Har vært nøye med maten og trent to ganger i uka under graviditeten. Men er ikke alt man kan trene med bekkenløsning.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 Hvorfor sverter dere HI? Hun er jo bekymret for helsa og livet deres. Jeg er enig, jeg jobber på et avlastningshjem og kjemper for at noen av dem skal begynne på diett. De er 12 og 14 år gamle. Jeg får vondt av å se hvor store dem er, det hemmer dem i lek og de blir late. Hvem vil ikke at barna deres skal være sunne og bli gamle???
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 Det har nok mye å gjøre med at om man ikke er i stand til å skape gode og sunne matvaner for seg selv så har man heller ikke noe grunnlag for å skape gode og sunne matvaner for noen andre heller, uansett hvor mye godt man vil dem. Dårlige matvaner er arvelig i mye større grad enn det å være genetisk disponert for overvekt.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 Nei, hverken jeg, sambo eller mini er feite.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #13 Skrevet 14. desember 2009 Ja det er jo dårlige matvaner, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gjør noe med det. Jeg legger veldig fort på meg, så jeg må hele tiden passe vekta mi. Det koster, men det er verdt det. Jeg er redd for at barna mine skal bli tykke og skal nok passe godt på så det ikke skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå