Gå til innhold

dumme idiotiske barnevernet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alenemor med kolikk baby. ba helsesøster kontake bv så jeg kunne få noe avlastning. hun sendte en beskymringsmld da babyen var 1 mnd. de kom hjem til meg i samme uka og så hvor mye han skrek. hørte ikke noe mere fra de før nå. fikk et brev i posten idag hvor det står at forholdet rundt min sønn skal sjekkes. må møte opp hos de på torsdag. hva faen?!

hva skal jeg gjøre med avlaster nå????? babyen er 3 mnd etter jul og snart ferdig med kolikken. nå sover han om natta også. de hjalp meg jo ikke når jeg trengte det. nå kommer de til å forstyrre og kontrollere meg hele tiden fordi hs. har sendt melding. idiotisk og nytteløs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da hadde jeg okk forklart situansjonen med kolikken.. å desuten er det gått 3 mnd er det vell får gammel sak får de å ta opp det nå.

Men samarbeid med de, bare vis du er en god mor så ordner det seg :)

Ønsker deg iallfall lykke til :) ikke noe koselig situasjon..

Skrevet

Ja, de må jo undersöke behovet! Kan jo ikke bare innvilge dette rett opp og ned! Hvis du ikke lenger har behov for avlastning sier du det på mötet

Skrevet

Selvsagt må du inn til en samtale. De kan jo ikke innvilge avlastning uten å undersøke behovet ditt. Hva er det du reagerer på egentlig?

Skrevet

Poenget hennes er jo at de ikke gjorde noe da hun trengte det og nå trenger hun ikke avlastning lenger. Selvfølgelig må de sjekke før de kan fatte vedtak om avlastning, men de fleste vet at kolikk stort sett er over etter 3 mnd. så kanskje de burde ha vært litt raskere.

Skrevet

Det er leit å høre at du ikke fikk hjelp av bv når du trengte det! Systemet er dessverre ofte så tungrodd og ressursene i barnevernet så få at det kan ta tid, og når man endelig har mulighet til å prioritere noe som kom inn melding om for lenge siden, ser ofte behovene annerledes ut.. slik som det høres ut i ditt tilfelle. Det er synd at ting tar sånn tid.. En måned eller halvannen er lang tid for deg når du er alenemor for kolikkbaby. I kontorene hos bv fortoner den samme tiden dessverre seg som helt annerledes.. :-(

Jeg vil uansett råde deg til å tenke gjennom om du kanskje kan ha bruk for avlastning nå, selv om du mener dere er gjennom det verste. Bv skal hjelpe deg hvis du virkelig har behov for det.

Lykek til:-)

Skrevet

Fra barnevernet får inn en melding skal de undersøke saken innen tre mnd. Det er altså ventetid når det ikke er akuttsaker.

Skrevet

Sorry å si det Hi men du har nok hatt urealistiske forventninger til barnevernet om du trodde de skulle dukke opp på dagen da du ba om hjelp.. Det tar jo ukesvis før de dukker opp hos de som er meldt bekymringsmelding på, så hvordan i all verden kunne du tro at de skulle prioritere deg så kjapt? Barnevernet manglerer dessverre ressurser til å følge opp de mange barna som trenger dem, og det er IKKE barnevernets egen feil men politikerne som bevilger pengene!!!

Skrevet

Forventet du at det skulle stå en avlaster på døra dagen etter?

Når du har søkt avlastning, syns du da det er rart at du er kalt inn til et møte? Om du ikke lenger trenger avlastning kan du jo bare si det da.

Det kan jo være andre ting i meldingen fra helsesøster...

Skrevet

Jeg synes synd på barnevernet som får så mye dritt som de får, uten at de selv kan kommentere det. Det er jo laaaaaaang kø, og kanskje det er 1500 barn før ditt som trenger hjelp, da har det ingenting å si om du trenger avlastning med en gang.

Jeg var og alene med et barn som gråt 23,5 timer pr døgn, uten avlastning, jeg visste ikke engang at det var mulig å søke om slikt. Man overlever om man må, og jeg er jo ikke sint i ettertid for at jeg ikke visste noe heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...