rosita2113 Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Lurer på hva skjer med fødselen (vanlig ikke keisersnitt). Hvordan er det oppfølging på sykehus. Er det vanlig å ha ultralyd ofte før termin? Lar legene gå over termin eller setter igang fødselen før termindato p.g.a. nok plass i bekkenet? Babyen min ligger kanskje i seteleie, skal på ultralyd (vet ikke når enda). Har ikke lyst på keisersnitt....
2tettebabyer Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 min og ligger i sete eller tverrleie... jeg vet ikke så mye jeg heller annet enn at jeg skal til legen nå den 17 for å sjekke leie en siste gang før han sender meg til sykehus for å ta UL og evt. snuing av baby blir gjennomført, det er og snakk om å ta rønken av bekkenet mitt for å se om det er stort nok... Satser på å få mer info når jeg kommer te legen på tors.
ett til! Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 har ei venninne som hadde babyen i seteleie.hun dro til sykehuset i uke 37 (det er bare denne uken at dette kan skje visstnok...) for snuing av babyen,men dette var ikke vellykket. uka etter eller så dro hun inn for å ta røngen av bekkenet for å se om det var stort nok til babyen,som de også estimerte vekten på samtidig. hun var stor nok ettersom førstemann hadde "banet vei",så måtte hun dra hjem og vente på fødsel... ingenting skjedde og ca to uker på overtid fikk hun bli med på å bestemme om hun ville ha KS eller ikke fordi de setter aldri igang setefødsler .tror det er pga at de vil at kroppen skal være helt med selv. Til slutt orka hun ikke å vente lengre så det ble KS... men det var skikkelig bra oppfølging på sykehuset og legene var veldig flinke til å forklare ang seteleiefødsel,så hun følte seg i utgangspunktet veldig rede for en setefødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå