Gå til innhold

Baby-prøving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forbereder man seg på "baby-prøving" egentlig? Bortsett fra å ha sex rundt eggløsning selvfølgelig.. Har hørt at man burde drikke mindre kaffe, spise folsyre (?) tabletter, etc .. Noen som har flere råd?

Selv begynner jeg litt å lure på om jeg er steril (heh, kanskje ikke på ordentlig) .. Har vært uforsiktig før, men ingenting har skjedd - men nå som jeg virkelig vil bli gravid, er jeg redd for at det ikke skal fungere ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folsyre daglig (det heter også folat) og ikke drikke alkohol mellom EL og forventet mens (man blir så bekymra i ettertid hvis det skulle slå til), bli liggende litt etter sex så ikke alle svømmerene renner ut...og ikke bekymre deg hvis du må prøve en stund:) Det er vanskelig å time helt nøyaktig:)

Skrevet

Å leve sunt er vell det beste! Som i alle andre anledninger ;)

Trene og spise sunt. Til bedre trent du er, til lettere er det å være gravid og føde. Strent tatt.

Så er det folsyra da. Den lønner det seg å starte med før du blir gravid!

Kaffe, brus, koffein, sukker, snop, røyk osv er så som så. Røyken bør seff ut først! Men så lenge du ikke overdriver inntaket av resten er det ikke mye å frykte. Det en kan være obs på etterhvert er at koffein kan redusere fruktbarheten hos begge to. Koffein kan også føre til SA, men da må en drikke mer enn det en bør drikke ellers for at det skal være en fare i det.

Skrevet

Også vet jeg ikke om det er noe i det, men noen hevder at papaya hindrer fruktbarhet, så kan hende det er lurt å kutte ut det også.

Skrevet

Jeg tror mange tenker, som du, at man er steril.. Jeg og mannen har hoppet av i svingen i år og dag, men klaffet på første pp. på begge....

:-)

Det som har vært avgjørende for oss har vært mye sex, ligge i sengen litt etter sex, kose oss med vin, god mat og slappe av (har blitt gravid på ferie begge gangene). Jeg vet at man kanskje burde være avholds, men jeg tror at alfa omega for oss har vært å ta ting som de kommer og "nyte" livet litt. Jeg drakk bare til maten og da et par glass.

Men som nevnes over er folsyre viktig.

Slapp av og nyt livet litt (selv om jeg vet det er vanskelig når man først har bestemt seg) og lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...