Gå til innhold

timene til jordmor!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkuratt vært hos første time til legen..

har fått første time til jordmor 15.januar

og ultrlyd 28. januar

så kommer det jo flere timer til jordmor og to til til legen... hvertfall som jeg har fått beskjed om.. :)

Er det meningen mannen min skal være med på alle jordmortimer og legetimer????

Han skal være med på ultralyden.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være lurt å fordele timene litt over tid. Mannen min var kun med på UL, mer syntes ikke jeg eller han det var vits å ta seg fri fra jobb for.

Skrevet

Det er 100 % opp til dere. Min mann krevde å få være med på alle kontrollene med førstemann. Måtte jo bare si ja, men det var vanskelig for meg å spørre om mange ting jeg lurte på og det var vanskelig å bli undersøkt skikkelig enkelte ganger, uten at jeg vil gå inn på detaljene:) Jeg synes du burde gå alene på de fleste kontrollene, så kan han være med om han har noen spørsmål. Det er jo viktig at du får spurt om det du lurer på siden det er din kropp som er gravid:) Men kommer jo an på hvor komfortabel du er med å fortelle detaljer foran ham da :)

Skrevet

Jeg har gått annenhver gang til lege og jm, og har avtalt at mannen blir med på de timene som er hos jm. Hos legen bli det mest sjekking, mens hos jm får man en del info i tillegg, og greit for hans del å få med seg litt også. Også elsker han å høre hjertelyden med doppler :)

Mine timer hos jm har riktignok vært sånn at han ikke har trengt å ta seg fri fra jobb, hadde nok blitt med på mindre da.

Skrevet

Takker for svar!!

Tror nok jeg hadde spurt dem samme spørsmålene..

Men syns lissom det blei litt for drøyt at han skulle måtte ta uten lønn fri fra jobb!! :) syns det er greit å gå alene.. :) tror jeg.. :)

fordele timene??? hva mener du???

Jeg ringte bare jordmor senteret å så sa ho hvilke uker jeg skulle komme..

Mange ganger er det normalt å dra til jordmor da???

Skrevet

okok.. kansje han kan være med av å til da.. :) hvertfall på når det nærmer seg slutten.. :)

Skrevet

Med å fordele timene mener jeg at man prøver å ha jordmortime, legetime og UL litt spredd slik at ikke alt kommer samme måned. Altså gi beskjed til feks. jordmor at du har legetime i uke 20 så da kan det kanskje være greit å ikke sette opp time til jordmor i ukene rundt. Blir veldig travelt å løpe fra kontor til kontor om man gjør det for ofte. På slutten av svangerskapet blir det ofte nok alikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...