Gå til innhold

Sambo..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor sammen med min samboer og er stemor til 2 barn.Jeg er Høygravid og har termin i januar,men ting kan jo skje når som helst nå.

Problemet er at min samboer driver med firma osv..Det har ikke gått så bra ei stund nå,og han er på randen til å bli satt i konk.Heldigvis har han fått utsettelse på og betale(han er skyldig endel moms,skatt og avgifter)

Han tar derfor ingenting ut i lønn,for å klare å betale ned skylda.Vi lever kun på mine sykepenger for tiden(jeg er sykemeldt)Jeg betaler alt her for tiden.Mat,husleie,osv..

Han sier at det vil bli bedre,og at i januar er endel av skylden betalt ut og han kan ta ut litt lommepenger.(Jeg tror det ikke før jeg får se det da)

Leiligheten står i firmaet sitt navn for at han skal slippe å betale så mye skatt og div.(Er jo jeg som bet det nå)Han har alltid stått for det meste før,og så lenge vi har bodd isammen,så at jeg hjelper litt til nå,ser jeg ikke som et veldig stort problem..Det er bare om dette fortsetter..

Som jeg nevnte tidligere,har jeg jo termin i januar,men han har tenkt å dra på jobb 10 dager i midten av jan,bare for pengene.Han satser på at barnet kommer før han drar..Men tenk om det ikke skjer da?Han mener også at jeg kan "vente" eller holde igjen på noen måter,men herregud,er fødselen igang mens han er borte er vel ikke det min feil?

Hva tenker du om dette?

Han har egentlik ikke råd til å forsørge barna sine engang.Og han har ikke råd til julegave..Hadde det ikke vert for meg,hadde han slete..Det jeg er usikker på her nå,er om han bar utnytter meg.Det er så mange tanker i hodet,og jeg føler han holder masse økonomi problemer og skjult for meg....huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt, nå tror jeg hormonene løper litt avgårde med deg.

Tidligere har han betalt mesteparten, nå betaler du fordi han sliter litt. Sånn er det jo i et forhold. Er han på randen av konkurs skjønner jeg at han drar på jobb selv om det er mulighet for fødsel. Stakkar, det er veldig tungt for menn som ser på seg selv som forsørgere av familien å ikke mestre den rollen.

Trå til så godt du kan, og hjelp ham gjennom en vanskelig periode, både økonomisk og ved å støtte ham når han har det vanskelig... Det vil han sette umåtelig stor pris på, og ærlig talt, om han går glipp av fødselen er det faktisk hans tap, ikke gi ham ytterligere skyldfølelse...

Skrevet

Om det er sånn at han har stått for det meste økonomisk sett fram til nå så virker det jo ikke helt naturlig om han nå plutselig har begynt å utnytte deg?

Skjønner godt at du synes det er skummelt, både økonomisk sett, og ifht at du faktisk ikke vet om han kan være der når du skal føde. Men noen ganger havner man i situasjoner som ikke nødvendigvis har noen god løsning.

Om økonomien deres er så dårlig så er det kanskje det beste om han jobber de dagene i januar, selv om det kanskje betyr at han ikke kan være med på fødselen, og kanskje ikke kan møte barnet sitt før det er noen dager gammelt. Det er trist, men om det er det som må til for å få økonomien deres på beina igjen så er det kanskje det beste på sikt.

Kanskje du har en mor, søster, vennine elle rnoen andre du kunne tenke deg å ha med på fødselen om han ikke kan være der? Kan være lurt å avtale og planlegge litt allerede nå, så slipper du å bekymre deg så mye for det.

Ang det med å kunne 'holde igjen' og sånt, så.. Vel, har litt inntrykk av at mange menn ikke helt forstår hvordan det fungerer..

Skrevet

I og med at firmaet preger familieøkonomien så mye som det gjør bør du forlange innsyn i bedriftens økonomi. Jeg hadde aldri falt til ro med dette, for slik du beskriver det så virker det ikke som du stoler på han. Å med at han sier at du skal holde igjen osv.får han jo til å virke dum som et brød. Du bør snakke med han om alt dette, det virker som om dere har nok å ta tak i framover. Skynd deg før du står der med en nyfødt i armene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...