neekap Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Gir dere julegave til barnefar? fra barnet altså?
freebird Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Nope! Jeg vet at barnefar ikke kommer til å gjøre det tilbake, så hvorfor skal jeg?! Nå er barnet vårt bare 3 år, når hun blir eldre kan det hende at hun selv ber meg om å hjelpe henne med en gave til faren, noe som er helt ok.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Ja men vi er også venner ennå. Og vi skal være sammen julaften. Han har også kjøpt julegave til meg fra barna.
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Ja jeg er dum nok til å ha kjøpt i år også. Jeg kjøpte fra barna til han når han hadde bursdag i sommer, siden jeg akkurat holdt på å flytte når han ble 30. Men jeg fikk ingenting av han, selv om vi reiste på ferie sammen med barna bare noen dager etterpå, og han sa at han skulle kjøpe. Det er ikke annet ventet, jeg har ikke fått noe de siste årene vi var sammen om jeg ikke har kjøpt det selv. Men jeg har altså kjøpt i år, har lovet han å kjøpe en ting for han lenge, og nå har jeg da kjøpt det. Fant en fin som var litt dyr. Skal pakke det inn og gi det fra barna.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Ja, har laget fotobok med bilder av barna, kjøpt ei bok og eldste har laget gaver. Jeg skal kjøpe en fra ham til meg også, og han spurte meg i går hva jeg ønsker meg. Vi skal feire julaften sammen, bruddet er ganske så nytt.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Han får nok det. En fra meg, og en fra den lille.
Verbena Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Nei, jeg ordner ikke pakke til faren deres fra dem. Han kjøper ikke til meg fra de, så hvorfor skal jeg gjøre det?! Han klarte å kjøpe EN gave til meg iløpet av hele den tiden vi var sammen(5år) uten at jeg hadde sagt at jeg ønsket meg den spesifiketingen og at jeg har bursdag snart i samme setning. Siste bursdagen min før bruddet kom han ikke på at jeg hadde bursdag engang før han så det på facebook!
midgard Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Nei! Og blir overrasket om jeg får noe...
Noah 08. Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 Nei,har ikke samvær og lite kontakt. Jeg sendte et julekort med bilde av junior. Er spent på om han får noe tilbake..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 Jepp, men fra barnet. Liker å gi han dårlig samvittighet;) Han kjøper aldri til meg fra barnet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 Sikkert ikke det svaret dere ønsker. Men kan dere ikke slutte å sette barna mellom dere på denne måten? Synes det er forferdelig trist å høre ting som at "han ordnet ikke til meg, så hvorfor skal jeg ordne til ham?" Eller "Liker å gi ham dårlig samvittighet". Dette handler ikke om hva du fortjener, og ikke om hva han fortjener. Det handler om hva barna deres fortjener. For en baby spiller det ingen rolle. Men for et barn på tre år pluss, kan det bety mye å skulle pønske ut hva man ønsker å gi til mamma eller pappa til jul, å kunne være med å kjøpe/lage det, og å få lov å gi det til den ene av de to menneskene han eller hun elsker høyest i verden. At fedrene ikke viser initiativ til å hjelpe sine barn til å få gjøre det samme for mor, er trist. Mitt forslag er da å alliere seg med mormor, f.eks. Så kan mormor hjelpe barnet med å ordne presang til mor, enten ved at barnet lager noe, eller kjøper noe. Begrens heller pengebruken, det har ingenting å si hvor mye gaven koster, om det så er en enkel tegning man pakker inn vil det bety mye for barnet å vite at det har bidratt, at mamma og pappa har fått gave bare fra meg osv.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 Hva i alle dager?! Jeg gir han gave, jeg gir gave til foreldrene hans og besteforeldrene hans og, fra barnet. Jeg får ingenting igjen. Akkurat det gjør meg ingenting! Men jeg liker det at han alltid kommer etter jul og sier "tusen takk for gaven, beklager at jeg ikke har kjøpt noe til deg fra barnet". Det liker jeg, for det viser at jeg tenker lengre enn han. Og nei, det er ikke en drittgave som blir gitt bare for å gi han dårlig samvittighet. Det er en kalender med bilder av barnet vårt. Du får det jo til å høres ut som at vi står og slenger dritt om faren til barnet vårt og sier at "pappa fortjener ikke gave iår, fordi mamma får ikke gave". Get a grip!
Verbena Skrevet 15. desember 2009 #14 Skrevet 15. desember 2009 De lager gaver i barnehagen til oss begge, det får være nok. Ganske enkelt, jeg ikke tid og penger til å bruke mine dyrebare timer med barna til å finne på noe til han fra dem som jeg har kjøpt også. Så faren får jo en pakke fra de, den har bare ikke noe med meg å gjøre! Og for å si det sånn, guttene har ikke brydd seg om pakke til faren uansett jeg har faktisk spurt de. Nei de trengte ikke å finne noe til pappan for de laget jo til han i barnehagen, men bonuspappan ville de gjerne kjøpe noe til. Helt greit for meg!
PAVEEL Skrevet 17. desember 2009 #15 Skrevet 17. desember 2009 Jepp, jeg og bf til gutta gir gave til hverandre;) Og jeg får 3 fra han!!!!! Spent! Men vi holder jo på å "tuske" sammen da, så det er vel litt derfor. Bf til lillesnuppa på 13 mnder får ingenting. Det får bli når hun er så stor at hun klarer å lage noe selv til han.
neekap Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 17. desember 2009 Da ble det en gave fra snuppa til pappaen sin.. Er koselig da, selv om vi er bare sånn noenlunde venner... ) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå