*ei tulle+spire* Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Det har hendt meg ganske lenge,siden jeg var ca 10-12 år.(er 20 nå..) Dette hender jeg får vondt i hjertet,bare helt plutselig og når jeg prøver å puste inn så kjennes det ut som om hjertet skal sprenge. jo mer jeg puster inn jo vondere blir det. Har ikke hatt det på mange år, men nå er det kommet tilbake tydeligvis..har hatt det hver dag i ca en ukes tid, det varer alt i fra 1 minutt til en halvtime.Våknet til og med i natt av disse smertene.Blir også klam i hele kroppen og uvel når dette holder på. Er ikke sikkert det er hjertet,men får vondt i venstre side av brystet,der sitter jo hjertet. Vil egentlig ikke oppsøke lege, da jeg var der masse under graviditeten og etterpå pga uvi annen hver uke, vil jo ikke bli sett på som hypokonder heller:P Noen som vet hva dette kan være?
Gjest irismor Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Høres ut som stressymptomer. MEN, du BØR oppsøkelege uansett, hjertet er kroppens viktigste muskel. Du trenger og få undersøkt deg.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg hadde akkurat sånn som deg og det var stress. Var veldig vondt og det stakk skikkelig. Er heldigvis borte nå. Måtte lære meg å ta det litt med ro.
*ei tulle+spire* Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2009 Takk for svar! Ja,er vell litt stresset om dagen..er mye som må ordnes osv, skal prøve å slappe av litt mere, og se om det går over
Seriøst Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Slik har jeg det også i perioder, sammen med uregelmessig hjerterytme. Tror nok ikke det er noe farlig, men kan være som de sier over her, stress. Fryktelig plagsomt er det!! Og ikke så enkelt å ta det med ro heller, men du får prøve så godt som du kan =)
Gjest åhuffavmegåhuffavmeg Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Har også kjent noe som deg - det kommer når jeg er sliten og enormt stresset. Tror jeg er i ferd med å få hjerteinfarkt hver gang. Men blåser det bort med at det umulig kan være så alvorlig med meg. Så jeg går ikke til legen ( i redsel for å få den dødsdommen), men skjerper meg og tar det med ro.
Ugl@ Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Brystsmerter kan skyldes flere ting, og som regel er det noe ufarlig hos unge og ellers friske mennesker, men alikevel så er det noe man bør gripe fatt i å få undersøkt grundig hos lege siden det hender det kan være noe mer. Har selv had smerter i brystet og utstråling mot venstre arm, her var det rett og slett noe i ryggen og nakken som førte til det, stiv og støl. Men ble grundig undersøkt, det skal man ha uansett alder så lenge det er snakk om brystsmerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå