Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Jeg vil farge håret, men hvordan? Noen med sånn hudtype som vil dele erfaringer? Jeg har veldig rosa hud, brun-grønne øyne og mørk blond naturlig farge.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har nok en lignende hudtype. Rød-rose, blek. Har også brun grønne øyne, og svarte vipper og bryn. Mørk blond naturlig farge, som vel egentlig blir mørkere og mørkere, men uten å være noen pen brunfarge e.l. Jeg lysner håret mitt. Jeg ser mye friskere ut med en lysere hårfarge, så jeg bleker enten striper eller jeg bleker hele håret... Det er vanskelig å få det pent hjemme, så jeg betaler i dyre dommer hos frisør... Men.. jeg er ihvertfall veldig fornøyd... Frisøren jeg gikk hos sist la inn veldig mange foliestriper i fire-fem ulike nyanser. Jeg syntes det hørtes veldfig rart ut når han holdt på med grått, gult, blek rosa osv... men det ble veldig fint synes jeg. Det er ser naturlig ut, og det er spill i håret.. Ser ikke bleket ut.. Jeg har mye krøller da, det spiller vel inni forhold til å skjule stripeeffekten på en måte.. Det synes ikke så godt på håret mitt hvis det blir ujevnt...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Det hørtes virkelig lekkert ut! Jeg har flatt hår og flatt bakhode, så lurer også på hva jeg skal gjøre med sveisen.. Men alle frisører jeg har vært hos klipper den samme kjedelige sveisen hver gang. Bare klipper det opp litt, og bruker 10 min... Skulle ønske jeg fant en flink frisør som virkelig kunne se hva som kledde meg. Kanskje jeg rett og slett skal lysne håret mitt, har alltid gått mørkere, men synes det blir så hardt til huden min. Ser så unaturlig ut. Hi
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 14.16 her igjen Jeg farget også håret mitt mørkere før, men jeg syntes etterhvert at det gjorde meg blek og gusten. Hvis jeg var deg ville jeg spandert på meg en skikkelig frisørtime hos f.eks Adam og Eva eller en annen frisørsalong der de har hårdesignere, og ikke bare 19 år gamle frisørberter.. (no offence) ... Der vil de kunne gi deg råd i forhold til opprinnelig hårfarge, ansiktsfarger, hodefasong osv. Det kan f.eks hende du ville kle en type rotpermanent, eller en helt annen farge eller klipp enn du egentlig har tenkt på selv. Jeg gjorde nettopp det, og fikk mange gode svar. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde tynne ut håret (noe alle frisører jeg har gått hos har gjort tidligere, fordi jeg har mye og tykt hår) at jeg burde ha lengst mulig hår. (passer til ansiktet mitt) og at jeg burde lysne, uten å ha det helt lyst.. Som sagt ble jeg veldig fornøyd med både farge og form.. Medaljens bakside (selvsagt finnes det en bakside) er at jeg betalte over 2000 kr!!! men, for min del syntes jeg det var verdt det. Jeg går overhodet ikke dit hver gang jeg skal klippe, farge, stripe, men innimellom for å på en måte opprettholde en mal som andre (dårligere men billigere) frisører får beskjed om å holde seg til... :-) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Takk for kjempe godt råd! Dette skal jeg absolutt gjøre:) Gleder meg allerede!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå