Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Lurer på hva kiropraktor behandling egentlig regnes som. Jeg er lite kjent med det, men ser at mange har god effekt av det ved f eks kolikk. Er dette ennerkjent som behandling blant leger og skolemedisin? Jeg har ikke helt troen på dette, selv om teorien om låsninger osv leder til smerter. Hvilket syn har dere, og vet dere hva syn samfunnet generelt har til det?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Kiropraktikk er nok omstridt, men vinner stadig tillitt fra skolemedisinen. Har selv fått uunnværlig hjelp av kiropraktor (noe jeg ikke vil bruke som argument siden enkelttilfeller er helt uinteressante i slike diskusjoner), og som er annerkjent av mange leger. Homeopati, derimot er bare humbug. Ingen(!) seriøse undersøkelser har klart å bevise at det fungerer selv om det ville være den enkleste ting i verden å behandle med både placebo og virkestoff.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Kiropraktorer har jo omtrent like lang utdannelse som leger. Kan sakene sine. Men svevende folk med glødende hat til skolemedisin som selv åpner praksis etter et lite brevkurs på nettet må kysse seg i ræva for min del. Og får neller av behandling der det er en ufaglært som begynner å behandle kreft og alt mulig annet fordi de har kjøpt en maskin. Off.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Kiropraktorer er eksperter på å diagnostisere og behandle plager i nerve-muskel-skjelettsystemet og dette er ikke noe hekseri/alternativt sveveri.. Det er en 5 årig utdannelse og de er eksperter på sitt felt. Kiropraktor er en beskyttet tittel og fikk offentlig godkjenning i 1988.. Kiropraktorer har rett til å sykmelde, henvise til spesialist og til fysioterapi og alle pasienter får direkte refusjon. Jeg må bare si at det virker helt korka å ha en innstilling til å ikke ha troen på dette da det ikke er noen form for alternativ behandling i det hele tatt.. Du har kanskje aldri hatt problemer med feks låsninger siden du ikke ser hvordan det kan hjelpe.. tro kan du gjøre i kirka, foreslår du går inn på norsk kiropraktorforenning og setter deg inn i hva kiropraktikk faktisk er! Har du samme innstilling til fysioterapi?? og hvor har du fått denne ideen fra? Selv har jeg gått til kiropraktor med låsninger i både nakke( stresshodepine) og rygg.. hjulpet meg og er hundre ganger bedre enn å dytte i seg smertestillende og la det gå seg til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå