Gå til innhold

Dere som er gift eller forlovet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid tok det før han fridde?

og hvordan fridde han?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem av oss som egentlig fridde er jeg jammen ikke helt sikker på, men det var 15mnd etter vi ble sammen/traff hverandre for første gang. Det var vel mer nesten en selvfølge at det skulle bli oss, og vi bestilte ringer sammen, og da de var klare spurte han pent, på kne om jeg ville gifte meg med ham :o) Romantisk? Nei, ikke så veldig. Men så er han ikke videre romantisk heller, så mulig noe annet hadde blitt påtatt/klamt :oD

Skrevet

Vi hadde vært sammen 2 år.

Og det var egentlig begge to som fridde. Lå i sengen en kveld, også snakket vi litt om framtiden og om hvordan vi så oss selv når vi var gammel og grå. Så da ble vi vel egentlig enig om å forlove oss, så da spurte han da..

Skrevet

nyttårsaften da året gikk inn i det nye - utendørs. vi hadde vært sammen et drøyt år.

Skrevet

Vi ble sammen i januar 03, og 9.juli 05 fridde han :):)

Altså 2,5 år etter vi ble sammen.

Vi hadde vært sammen en gang tidligere, men vi var så forelska i hverandre at vi ikke klarte å prate sammen!! He he.. heldigvis fant vi tilbake til hverandre igjen og vi prater som bare det:)

Hvordan han fridde?

Jo, det var kvelden før vi begge skulle ut i ferie og opp til nord i 10 dager.

Ringen var kjøpt og gravert med dato, så han MÅTTE jo fri den dagen.

Vi satt på hverandaen med vin og øl og feiret ferien som skulle komme.

Kl var vel rundt 22 og plutselig så kom broren til mannen min og dama.( De skulle også til nord dagen etter sammen med oss)

Det var IKKE planlagt at de skulle komme da, og mannen min har frotalt i ettertid at han ble litt nersøs for at han ikke slulle få fridd innen kvelden var omme.

HELDIGVIS dro de ca 23.30 og innen kl 24 så satte han seg på huk, sa noe fint ( som jeg IKKE husker nå), og fridde:):)

Jeg var helt i sjokk og lo og grein om hverandre.

Nå har vi vært gift i 16 mndr og har 2 barn:):)

Skrevet

vi møttes som 19åringer å jeg gav klar beskjed om at jeg ikke orka noe fjortis opplegg.hvis han ville være sammen meg var det for at han så oss sammen resten av livet.hehe..stakkars,tenker jeg i ettertid.men han spurte no om jeg ville forlove meg med han 1.5mnd etterpå:)så 10år etterpå ble vi enig om å gifte oss,for at alt papir skulle være i orden.sikkelig romantisk,not.hehe..bare han og meg og ingen som visste noe.

Skrevet

dytter, liker å høre historier^^

Skrevet

kjæresten min fridde få timer etter jenta vår var født. vi var på rommet på barsel- hadde enerom- og han gikk ned på kne og fridde etter vi hadde vært på nyfødtintensiven og hatt gullet på brystet for første gang. han hadde nok planlagt å ha ringen klar, men det var endel vanskelig siden snella kom 9 uker for tidlig. ho tok oss begge på senga kan du si.

vi hadde vært sammen i 2.5 år da :)

Skrevet

Hehe...fridde gjorde jeg først, han sa ja, men så ble jeg gravid igjen og det ble ikke datoen vi først planla pga at jeg ville jo komme meg tilbake til normal kropp ;-)

Så fridde han....og det koka bort pga dødsfall i familien og flytting, så ble vi sammen enige i vår om at NÅ var det påtide, så vi gifta oss i August.

Skrevet

Vi var sammen i 7 1/2 år før han fridde. Da var det riktignok storslått, med alliansering på restaurant i Paris.... :D

Skrevet

Vi ble sammen i oktober, jeg fridde en søndagsmorgen i april, fikk ja, og vi giftet oss i juni året etter :) I mellomtiden rakk vi også å få en unge.

Skrevet

Han fridde 5 år etter at vi ble sammen, på dagen:)

Skrevet

Vi ble sammen høsten 2000, han fridde tidlig på sommeren i 03, vi giftet oss sommeren 05.

Han fridde ved å gjenskape første skikkelige daten vår på 25-årsdagen min. Lagde samme maten som han lagde da, kjøpte de samme blomstene til meg, samme vinen og samme filmen på kvelden.

Da middagen var ferdig spist og jeg var vel plassert i sofaen med samme drinken som da vi ble ilag gikk han ned på kne og fridde. (Etter å ha hørt med pappa først slik som jeg mener seg hør og bør).

Herlig måte å gjøre det på :-)

Skrevet

Vi ble sammen april 07 og januar 08 fridde han :)

Giftet oss i juni i år :)

Skrevet

6 mnd etter at vi ble kjent, på tur til Lisboa :-)

Skrevet

Vi ble sammen i mai og i mars året etter fridde han.

På skikkelig gammeldags vis.

Middag, blomster, levende lys og ringer:-))

Skrevet

Han fridde 1 år og 3 mnd etter vi ble sammen, det skjedde i februar i år. Han hadde planlagt at vi skulle gå på ski opp på en fjelltopp. Vi satt i le bak en hytte og rastet, da han tok med seg ene staven og forsvant "et ærend" :-) Kom tilbake noen minutter etterpå og jeg måtte gå arm i arm i blinde (i dyp snø) til jeg plutselig stod foran VIL-DU-GIFTE-DEG-MED-MEG skrevet i snøen. Svarte selvfølgelig JA, og da kom ringen frem! Han gikk ikke ned på kne (noe jeg godt forstår, men liker å terge han for det) fordi det var så bitende kaldt. Prøvde ringen raskt (den var litt for stor og jeg var redd jeg skulle miste den i snøen) så puttet den i esken igjen til vi kom hjem. Senere på kvelden gikk vi ut og spiste og på kino (noe som allerede var planlagt av oss begge). Jeg var ca 4 mnd på vei da. Vi planlegger bryllup til sommeren :o) Veldig fornøyd med frieriet ;-)

Skrevet

Vi lå i sengen sammen og snakket om fremtiden å sånn. Fant ut jeg var gravid samme morgen, så holdt han rundt meg og spurte om jeg ville gifte meg:-D

Ventet lenge på det;-)

Vi ble sammen våren 06 og hadde fridde i august 09. Vi gifter oss i august 2010

Skrevet

Det tok ca 6 mnd etter vi møttes første gang hehe, og giftet oss ca 6 mnd etter det igjen.

Vi var begge temmelig sikre på at det skulle bli oss to da, og vi hadde snakket om forlovelse og slikt, så jeg visste det lå i lufta, men jeg ble likevel overrasket over selve frieriet da, for jeg hadde ikke regnet med det skulle skje akkurat da.

Det var valentines day, og mannen min skulle jobbe frem til ni, og var vel ikke hjemme før i halv titiden på kvelden. Vi bodde ikke sammen da, så vi ble enige om at jeg kunne komme hjem til ham å se en film.

Siden det liksom var valentines tok jeg på meg kjole for å pynte meg litt. Dro bort til ham, og ringte på. Han bodde i en leilighet med et par kompiser på den tiden. Han ene lukker opp, og jeg ble temmelig paff, mannen min brukte alltid å åpne når han visste jeg skulle komme. så sa kompisen at mannen min var på rommet sitt... og det bruker aldri å skje. Han var stortsett aldri der, med mindre han skulle sove. jeg kjente jeg ble litt irritert. Her var det valentines, og jeg hadde pynta meg, så gadd han ikke komme ut av rommet sitt en gang, for å møte meg.. hehe.

Men jeg gikk opp trappa å banket på døren, og han sa kom inn. Da jeg åpner døra hadde han laget en "vei" med telys, og i enden satt han på kne i dress, og ringene i hånden. Han hadde idet jeg åpnet satt på cdspilleren med favorittsangen min "time of my life" fra filmen dirty dancing" gjett om jeg ble rørt.

så feiret vi med å sitte sammen med ene kompisen å spise grandis mens vi så på kjetil og sjartanshow hehehe, en uforglemmelig kveld med andre ord.

Nå har vi vært gift i 2 år, og har en liten ramp på 16 mnd.

Det føles egentlig som en liten evighet siden, men det er det jo faktisk ikke hehe....!

Skrevet

Vi hadde vært sammen i 5 år da han fridde. Det var for meg verdens fineste frieri.

Det skal sies at han i et halvår før femårsdagen vår hadde gått å overbevist meg om at å gifte seg var jo bare tull, det var litt for tidlig. Han ville gifte seg fort etter forlovelse og blablabla. Jeg, naiv og dum som jeg var, gikk jo rett på det her. Jeg vet ikke når og hvor han fikk tid, men han hadde jo fortalt de fleste andre i vår omgangskrets og familie om det her. Til og med venneparet vi hadde til nabo hadde klart å holde maska lenge... Så jada. Men uansett så hadde vi på femårsdagen vært ute på kino tidligere på dagen og var hjemom for å skifte litt. Jeg følte meg ikke særlig pen den dagen, feit blubbe og alt det der. Så jeg heiv på meg noen smykker og klær mens han styrte fælt med dress og greier. Han hadde vært "ute å kjøpt dress til julaften" med nabokompis, måtte jo prøvekjøre den når vi skulle ut å spise må vite!

Vi fikk naboen vår til å kjøre oss, da det var mørkt og vi ikke kjører i mørket. Hoppet inn på den søteste lille gjennomførte italienske restauranten der vi fikk et bord innerst langs vinduveggen. Der hadde de pyntet med blomster og stearinlys. Så har man jo da den smarte kommentaren fra meg: "hvorfor har vi så fint pyntet bord når ingen andre har det?". Spiste forrett og hovedrett, var midt mellom hovedrett og dessert når mannebeinet tok en stor slurk av rødvinen (vi hadde forskjellige viner til forskjellige retter, bare der burde jo jeg ha skjønt tegninga, vi pleier ikke være så fine på det, dessuten så var det mer halve glasset enn en stor slurk), "mistet servietten sin på gulvet" og krøp bort til meg på kne og fridde. Det tok meg vel nærmere et minutt før jeg fikk samlet meg, og svarte selvfølgelig ja. Helt vippet av pinnen med hele restaurantens applaus og en hovmester som spratt champagnen for oss fikk jeg verdens fineste ring og vi satte oss igjen.

Det skal sies at han hadde ringt min far kvelden før om lov, og naboen som hadde kjørt oss kom i penklær noen minutter etter, de hadde tatt bakveien gjennom kjøkkenet for å få filmet hele seansen:P Kjempefint og vi fikk skyss tilbake av nabo, koste oss resten av kvelden som forlovede og ringte min far som satt å trippet klokken 23 på en fredagskveld.

Vi har vært forlovet i to år nå (as if at vi kom til å gifte oss kort tid etter forlovelse...) og har en liten sønn på et og et halvt. Det skal også sies at måneden etter frieriet fant vi ut at vi var gravide med denne sønnen vi har nå, var fem måneder på vei. Kanskje ikke veldig rart at jeg følte meg mindre pen da gitt...

Skrevet

Vi hadde vært sammen i 7 år før han fridde (ble sammen som 16/ 17-åringer). Han fridde på den mest romantiske (og overraskende!!) måten jeg kunne tenke meg; mens vi var på fjelltur på Hardangervidda.

Vi tok en spisepause halvveis oppe i bakken ovenfor Finsehytta, på en steinhelle med nydelig utsikt over Finsevann og Hardangerjøkulen. Jeg ante fred og ingen fare, men VIPS midt mellom brunost-skiva og leverposteien kom ringen plutselig fram- og en tydelig rørt og spent mann gikk ned på kne. Jeg skinte om kapp med sola (og diamantringen;) resten av den turen ja:D

Skrevet

Bestemte oss i felleskap for at vi skulle gifte oss.

Skrevet

vi hadde vært sammen i 1år og 10mnd når han fridde.. det var første morningen i syden, vesla våknet å han gikk for å hente henne, han kom tilbake med henne satt seg ned på kne forann sengen der jeg lå å spurte om jeg ville gifte meg med han samtidig som han holdt frem ringen :) det var skikkelig koselig å søtt der han satt med vesla :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...