Gå til innhold

Kløe, svie etter sex? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri hatt noe problem med dette før, men nå i helga har vi hatt sex to ganger, og begge gangene svir det skikkelig etterpå, det gjør veldig vondt. (ikke mens vi holder på). Spurte mannen min om han merket noe, og han sa det var litt irritert, men ikke vondt. Ellers ingen unormal lukt eller utflod. Jeg er gravid i 2. trimester.

Så, noen som har opplevd dette og vet hva det kan være? Jeg har aldri hatt sopp, arter det seg på denne måten? Kan jeg plutselig reagere på hans sæd, når jeg ikke har gjort det tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er mye lettere å få sopp når man er gravid. pH endrer seg, du får kjøpt feks canesten eller pevaryl reseptfritt på apoteket, som du trygt kan bruke når du er gravid.

Er du usikker, snakk med legen din:)

God bedring!

Skrevet

Høres veldig ut som sopp ja. Kjøp Canesten krem og stikkpiller på apoteket du (husk å bruke fingeren til å sette stikkpillene når du er gravid, og ikke innføringshylsteret). Begge bør behandles og det kan være lurt å avstå fra samleie når dere er under behandling. Dersom kuren ikke hjelper, bør du snakke med legen din.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Håper det er sopp og ikke noe mer alvorlig. Får ut å handle canesten og se om det hjelper.

Må mannen behandles samtidig?

Skrevet

Beklager, jeg som ikke leser nøye nok, begge må behandles ja, kjekt å vite:)

Skrevet

Det kan hende det bare er slimhinnene dine som har forandret seg, og er mer ømtålige enn vanlig. Men siden mannen din merker noe også, så kan det jo kanskje høres ut som noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...