Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 hvilken uke kom kvalmen? hvilken uke® var de verste? kastet du opp? i hvilken uke gikk kvalmen bort? og til slutt, hva gjorde du når du var kvalm? Blir mega glad for svar! : )
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Hei! Kvalmen kom i uke 6. (i begge svangeskap faktisk..) 6 og 7 var de verste i første svangerskap. Kastet opp i de ukene. Har bare kommet til 8 uker nå - og har ennå ikke kastet opp :=) SKAL IKKE!!! Sist forsvant kvalmen i uke 9-10..? Kan nok ha vært litt uggen i noen uker til - men ikke så ille. Som sagt er jeg 8 uker nå - og den verste kvalmen virker til å ha gitt seg igjen. Jeg slappet/r max av nå som jeg var/er kvalm! Lykke til ;o)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg er gravid for 2 gang, tok abort 1.gang i uke 11. Denne gangen var jeg ikke kvalm i det hele tatt, bare litt kresen på maten. Sist kom kvalmen i slutten av uke 5 starten av uke 6 og jeg hang over doskåla til 30min før jeg skulle på sykhuset for abort. Kvalmen forsvant jo da etter aborten, så akkorat der kan jeg ikke hjelpe deg. Jeg måtte spise knekkebrød til frokost, det første jeg gjorde på morgenen. Helst lå det klart på nattbordet, ellers var det do resten av dagen. Da mener jeg bokstavligtalt, kunne ikke gå over veien for å handle en gang!!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 1. Kvalmen kom i uke 7 2. Fra uke 8-17 var de værste, kastet opp hver dag og måtte innlegges på sykehuset to ganger. 3. Kvalmen gikk forsåvidt over i uke 18, men har enda perioder der jeg er småkvalm men ikke kaster opp. 4. Er vel ikke så mye å gjøre for meg lenger. I begynnelsen da det sto på som værst tok jeg afipran (kvalmestillende med resept fra legen) men sluttet å virke i ca uke 14. Ellers må jeg bare vente til det går over..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 fra uke 5 toppa seg kansje i uke 8-9 er i uke 13 nå enda kvalm spyr... håper det går over snart.. har prøvd ingefæ, plaster på navlen, sånne bånd på armen, eddikvann, sitronvann.. cola.. mariekjeks saltekjeks saltkjeks spising hele tida hjelper litt... Har prøvd med kjeks på sengekanten... vurderer akkpunktur
_Løvemamma_ Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Jeg begynte å bli kvalm av lukter og sånt allerede første uke etter bef., spesiellt røyklukt og parfyme. Ble bare verre og verre, klarte en periode nesten ikke å gå fordi det gynget sånn. Spiste nesten ikke, og lærte fort at knekkebrød gjør veldig vondt når de kommer opp igjen. Gikk over etter ca 2 mnd, men matlysten kom ikke tilbake før så smått for noen uker siden. Det je gjorde når jeg ble kvalm var stort sett å ligge i fosterstilling på sofaen.. HAr i ettertid hørt at bringebærblad te skal hjelpe litt på kvalmen, og at akupunktur hjelper for mange.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Nr1 (gutt). Begynte i uke 5, var grusomt i en uke, lå bare i senga.. Slutta i uke 13-14 ca. Var kvalm stort sett hele tiden, så var sykemeldt og lå hjemme på sofaen Nr2 (jente). Begynte i uke 5, var også denne gang værst den første-andre uka. Men det ga seg ikke, var kvalm stort sett dagen gjennom fra uke 5 til ungen ble født i uk 40. Helt forferdelig, skal aldri ha flere barn, pga faren for et nytt helvettessvangerskap. Var sykemeldt og lå hjemme på sofaen. Om jeg skulle noe spesielt kunne jeg ta noen tabeletter som hjalp litt, men som gjorde meg megakvalm. Kunne ikke ta buss, gå på kino, shoppe, jobbe, ta fly osv osv.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Jeg husker ikke helt når kvalmen kom, og når det var på det værste. Hadde vel et par uker, hvor jeg lå rett ut, og da var det ikke noe som hjalp å gjøre... Ellers så var jeg ikke veldig dårlig, men var litt småkvalm gjennom hele svangerskapet. Det som hjalp meg var ingefærtabletter (tror de het Urizal), som jeg kjøpte på helsekostbutikk. Du kan også prøve ingefærte. Kjøp ingefærrot, skjær av noen skiver, og ha i en kopp varmt vann. Jeg drikker det hele tiden, fordi det er så godt : ) Gjerne med litt honning i ; ) Et annet forslag er å kjøpe et sånt armbånd på apoteket (SeaBand). Det har jeg ikke prøvd selv. Men det kan jo være verdt et forsøk. Håper du finner noe som funker for deg!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 I uke 6 kom kvalmen. Uke 6-9 var de verste ukene, kasta aldri opp ordentlig, bare en gang. Brakk meg mest! Hver eneste morgen. Lå som oftest i senga hele dagen, var sykemeldt til uke 10.. Man sier morgenkvalme er vanlig, men jeg var kvalm hele dagen Tror kvalmen gikk over i uke 12 ca. Jeg lå i senga som sagt, prøvde å spise det jeg klarte. Helst salt/sur mat. Kjøpte seaband som ikke hjalp. Postafen hjalp litt. Man kommer seg igjennom det, selvom det er helt for jæævlig der og da
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 Med meg kom kvalmen i uke 7 tror jeg, kanskje litt før. Sluttet å være kvalm i uke 14. Jeg synes det ikke var noen "topp", siden jeg kastet opp hver dag, mange ganger for dagen. På slutten klarte jeg ingenting, lå bare i sengen med en bytte vedsiden av. Jeg skalv når jeg skulle skrape ut av kiwien( det jeg levde på i 4 uker, 1 for dagen) Tilslutt måtte samboer mate meg. Det var ikke noe som funket på meg. Jeg var også kvalm om jeg ikke spiste frokost før jeg gjorde noe annet, resten avsvangerskapet. Om jeg ikke spiste frokost først var jeg DOOMED!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå