Gå til innhold

Det er så mange debatter og holde seg til, så jeg spør dere...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

BF gleder seg riktig nok til og bli far, men har gitt meg klar beskjed om at vis det skal skje noe mellom oss(at det skal bli slutt) så er valget mitt om jeg vil beholde barnet hos meg og at han ikke har noe kontakt med barnet, eller at han tar alt ansvaret med barnet og jeg ikke får ha noe kontakt.. (ganske rart syntes jeg) men sånn er det bare.. Når han prater, skulle man tro at barnet som kommer bare er et eller annen uten så stor betydning?at barnet er ikke noe hinder osv osv... Det jeg tenker på er vil han forandre mening? når han har barnet sitt i hendene sine? jeg tror det nemlig.. Til dere damer som har barn fra før, hvordan blir ting etter at du får barn? hva tenker du og bf om barnet? takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men i jøssenavn... er det for noe med han da? Jeg og BF prater ikke om sånt engang... vi vil ikke tenke tanken på at det blir slutt engang... merkelig... Men han kommer heeelt sikkert til å forandre mening, som du sier... det er jo ikke en normal løsning han tenker på ihvertfall... han kommer til å ville ha kontakt med barnet, det er jeg sikker på... er vel ingen som klarer å gi helt slipp etter å ha fått nurket i armene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at han vil få en annen følelse når barnet kommer og knytter kontakt med det. Jeg tipper det er veldig vanskelig for de fleste å ikke ville ha kontakt med barnet sitt etter et brudd. Man får jo som regel en omsorg og ansvarsfølelse for barnet som blir ubetinget og varer livet ut.

 

Desverre er det også de som bryter kontakten med barna etter et brudd. Jeg har opplevd det i egen familie og kjenner også mange andre tilfeller.

 

Men snakker han først og fremst om brudd før fødsel eller når som helst også etter barnet er født.

 

Jeg tror ikke jeg ville kastet bort mer energi på denne diskusjonen før barnet kommer. Man kan ha ganske mange urealistiske tanker om barn før man får et. Jeg ville ikke ha bebreidet han så mye for dette. Selv kunne jeg fantasere om abort når jeg syntes samboeren var dum.

Si til han at dere får finne en løsning først om situasjons skulle dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...