Gjest Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Svigers ville kjøpe ny bilstol til minstegutten til jul siden vesla snart må over is tørre stol og vi ikke vil snu 2 åringen enda. Så etter en del leting fant vi ut av Britax Mulitech måtte være setet for oss. Det går mye høyere opp i ryggen en BeSafe setet vi har nå, og kan brukes opp til 25 kg bakovervendt. Ikke at vi hadde planer om å bruke det så lenge, så sånn sett ville nok 18kg holdt (ca 4-5 år), men lengden var ok å få med seg. Jeg synes det var litt kjipt å ikke få isofix, men, men... Vi fant ut at dette setet skulle være på salg i dag og opplyste svigers om det. På torsdag var vi selv innom fordi vi skulle inn i nabobutikken, og bestemte oss for å bare kikke på det IRL siden vi tilfeldigvis hadde litt bedre tid enn beregnet uansett, vi hadde før bare sett det på bilder på nett (må legge til at det skjer kanskje 2-3 ganger i året at vi er sammen på handletur uten guttene, så det er sjelden vare), og da synes jeg støttebenet så veldig kort ut. Vi fikk prøve det i bilen, og jammen, det passet ikke! Manglet 2-3 cm for å nå ned i gulvet i bilen. Flaks at vi fant det ut da, hadde jo ikke en gang tenkt på prøve det i bilen og at det ikke skulle passe... Og så fant vi ut noe annet, at det akkurat den dagen var det 20% rabatt på BeSafe setene. Der hadde de en ny modell MED isofix (jippi!) og med ekstra høy rygg. Altså hodestøtte man kunne dra ekstra opp. På toppen av alt gav de 25% rabatt på akkurat dette ene setet den dagen. Snakker om flaks da, at vi tilfeldigvis hadde den ekstra tiden, at vi gikk innom, prøvde setet i bilen og fant ut det ikke passet, og så salg på et annet sete vi kunne bruke... Andre med slike historier? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå