Mamma til mine 3 Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Ble henvist til ul på sykehuset på kontrollen i dag fordi babyen ligger med rumpa ned. Er det noen som vet om det tar lang tid før man får timen til ul. Hva mer enn hvilket leie babyen har sjekker de her. Hva skjer evt videre ? Noen som vet ???
Betti spaghetti Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Kommer an på hvilket sykehus du skal på. Men det som er viktig er at du får time til vanlig røntgen, eller en CT av bekkenet for å se om du har stort nok lillebekken for å føde normalt. Syns det var rart med ultralyd egentlig, men det er kanskje bare for å stadfeste at babyen faktisk ligger med rumpa ned...? Ct eller røntgen bør tas ca 3 uker før termin.
jentenr2 Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Jeg også fikk henvisning til UL pga mistanke om seteleie. Fikk time ca 1,5 uke etterpå, i går faktisk - og heldigvis lå denne jenta rett vei! Jeg er nå 37+3. Hadde hun lagt med sete ned, hadde de målt mer hvor stor babyen er, og jeg nok måtte tatt røntgen av bekkenet for å se om jeg har plass til å føde setebarn, (noe jeg vet jeg har pga første fødsel) og fått mer informasjon om hvordan en setefødsel vil foregå. Som en liten betryggelse sa legen på KK at setefødsel ikke er så gale som rykte tilsier, og en annen lege på KK sa at hun ville foretrekke setefødsel fremfor vanlig! Så tror det er viktig å prøve å ikke bekymre seg for mye. Selv om jeg er veldig flink til det selv! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå