Meg og bøllegutta!! Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Minstegutten vår blir 3 i februar og han er en stor gutt på 19 kg og 102 cm. han har sitti i " Be safe izi Combi" Bakovervendt helt frem til nå for litt siden. da så jeg jo at dette setet bare var godkjent opp til 18 kg så han satt jo ikke lovlig i det lenger. Alternativet var da en stånn stol til bilden hvor man bruker beltene som er i bilen..................vektmessig er dette godkjent, og i følge de i butikken er det godkjent, men jeg føler at han er litt liten til å sitte i et sånnt sete??
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Han er fysisk stor nok til det. Vi skiftet også til belstestol på vår eldste når han var 2,5 år fordi han da var like stor som deres gutt er nå. Føltes helt snålt å sette et så lite barn i et slikt sete. Nå finnes det bilstoler som går bakovervendt opp til 25 kg, så det er et alternativ om du ønsker det. Framovervendt er det visst nok tryggere med beltestol enn 5 punkts sete.
Mrs. Bouquet Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg byttet til britax multitech pga. samme problemet med vekta, det går til 25 kg.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2009 Takk for svar : ) begynte å bli noe trangt for beina å sitte bakovervendt også, men jeg trodde kanskje han satt tryggere i en fempunkt sele fremover. Men hvis han ikke gjør det så tror jeg ahn blir sittende som han gjør nå : ) Rart å ikke ha et bakovervendt sete i bilen lenger ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå