Gå til innhold

liker dere navnet Claude?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller kanskje klååd

Skrevet

Nei, liker det ikke på noe språk. Spesielt ille uttalt på norsk (som det vil bli i Norge): Klæude. Grøss...

Skrevet

men reinsdyr, Maud blir jo ikke Mæud. eller kanskje?

Skrevet

Høres jo litt pusssig ut på norsk, men det er der mange navn som gjør. Det er jo latinsk så vidt jeg vet og betyr halt, vet ikke om det er det første navnet jeg hadde tenkt på om jeg fikk en gutt..

Skrevet

Nei, ikke med mindre han spiser croissanter og foie gras, og sier oui for ja.

Skrevet

pussig ja jeg skjønner det er mange som synes det. tenker først og fremst på det som jentenavn da, men halt er jo ingen heldig attributt på det ene eller det andre kjønnet så.. da går jeg for marie tror jeg istedet.

Skrevet

Kommer helt an på hvor i landet du bor, tror jeg. Men Maud er også mer kjent i Norge pga dronning Maud. Er nok mange som aldri vil ha hørt navnet Claude og som derfor vil uttale det rett fram.

Skrevet

Oi, tenkte du på det til jente? Claude er definitivt guttenavn. Claudine (klååd'in) er den feminine varianten. Også ille på helnorskt barn.

Men Marie er fint. :o)

Skrevet

Oslomor: hahaha! Hun kommer faktisk til å gjøre det!

Skrevet

nei, Claude er faktisk både jente og guttenavn. Man skiller gjerne mellom gutt og jente med ekstra fornavn, men ikke alltid.

Marie Claude (jente)

Claude Marie (gutt, men det skjønner selv jeg at er uaktuelt her i Norge)

Spanjolene gjør noe lignende:

Maria José (evt. Jesus)

José (evt. Jesus) Maria

Skrevet

det dreier seg om barn som bor i norge, men som ikke er helnorske forresten.

Skrevet

Franske aner? Oppkalling?

Jeg liker navnet jeg, men så har jeg heller ikke noe problem med uttale det riktig, det blir grusomt uttalt feil.

Jeg valgte navn som er lettere å uttale riktig her i Norge: Simon, Clara, Leah for å slippe store problemer med uttalen i hvertfall, for sånt skal vist være forferdelig irriterende for både foreldre og barn. Så hvis dere skal bo her i Norge så ville jeg tenkt meg grundig om...kansje finnet et annet navn som funker bedre her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...