Gjest Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Hvor vanskelig er det å få innvilget KS, dersom babyen viser seg å være stor og mor liten? Har fått påvist svangerskapsdiabetes, og magen har vært stor fra begynnelsen av. Begynner faktisk å bekymre meg for hvordan jeg skal få denne krabaten ut...
enda en, hihi *fødte 15.01010 Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 kommer mest an på bekkenmålene dine og barnets hodeomkrets. Kan være en etor baby selv om ikke hodet er så stort. Kraften på riene dine har og noe å si underveis. Jeg vet ikke hvordan det er ifht svangerskapsdiabetes. Utrolig hva man får til å presse ut gitt:) Jeg går med nr 3 nå, en gutt, og forrige jenta mi var nesten 4,2 og hun kom på termindagen! Det gikk fint med fødselen, revna mye men har ikke fått komplikasjoner etterpå. Jeg har termin 21.jan denne gang og har stor mage.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Vanskelig å si. Det er jo individuelt. Men trenger ikke være noe problem å få en stor baby fordi om mor er liten, det kommer ann på hvordan bekkenet ditt er. Dette kan legene sjekke på forhånd for om det er forsvarlig, og da får en jo ikke noe valg selv. Det værste er jo å få ut hodet, så kan jo babyn faktisk være relativt stor uten at det gjør så mye. Men er du bekymret, så ville jeg snakket med jm/gyn og forespeilet dem på at dette er noe som bekymrer deg. Om du er redd så vil jo det også kunne påvirke fødselen til det værre. Ønsker deg masse lykke til iallefall ;o)
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Takker og bukker for svar. Håper på naturlig fødsel i utgangspunktet, da forrige ble tatt med hastesnitt, og det var ikke spesielt morsomt. Men får vel bare høre med legen.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Lurer på det samme. jeg har bedt om å bli igangsatt før tiden fordi jeg ønsker å føde vanlig å fordi jeg har fare for blødninger så jeg ønsker planlagt fødsel.om jeg var moden og alt var klart blir det mulig igangsettelse før tiden. men om babyen skulle vise seg å være diger på ULen i uke 38 så kommer jeg til å forhøre meg om KS. ønsker som sagt å føde vanlig men ikke for enhver pris! jeg er også liten. sist fødte jeg to jenter på 2700g i uke 36 og nå 34+0 ble mini estimert til å være 2700g +/- 300g allerede vet ikke hvor stor mini er ved fødselen det sa han ikke noe om . kan ikke si at jeg ser lyst på å føde en over 4kg! jeg revnet litt sist å måtte sy 3 sting å da var barna små å hodet lite. jeg hadde også et dårlig første møte med sykehuset, møtte på en jordmor som ikke ville la meg få værken epidural eller noe. fordi som ønsker å komme i kontakt med urmennesket i seg er det sikkert greit, men jeg er ikke intressert i å ha mer smerte enn det som trengs! her tas smertestillende imot med åpne armer under fødselen, Men andre møtet ble jeg hørt og tatt på alvor! Ble lovet både epidural å god oppfølging! Dette av en mannlig gyn, han tok meg å min situasjon alvorlig å ønsket å legge godt til rette å jeg har fått skrevet i journalen min den oppfølginga jeg SKAL ha under fødselen, han skrev til og med at det var ytterst viktig at jordmor gjorde jobben sin å satte seg inn i mine papirer. Min erfaring etter flere besøk på sykehus å leger i dette å forrige svangerskap er faktisk at man blir hørt av de mannlige å gjort mer eller mindre narr av jordmødre! kun 1 av de 8 forskjellige jordmødrene jeg har hatt med å gjøre har vært omsorgsfulle og gjort sitt ytterste for at jeg skulle ha det fint. håper ikke dette gjelder for alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå