Gå til innhold

hjelp ang pass......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal ha konto til dattra mi, men man m jo ha med seg pass? men jeg har ikke det samme etternavnet lengere... da er vel ikke passe gjyldig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verdens dager må du ha pass for å få ordna konto til dattera di??? Hvis du har konto i banken fra før så er det vel nok med hvilken som helst godkjent legitimasjon (førerkort/bankkort e.l.). Det ville jeg tro at det var om du skal i en ny bank også. Jeg har aldri vist annet når jeg har bytta bank.

Skrevet

Pass er eneste godkjente legitimasjon ved opprettelse av konto, men skulle tro at hvis du selv har konto der så burde det gå greit med annen legitimasjon.

Faren har ikke pass da slik at han kan ordne det?

Skrevet

OK, Nei jeg har banken min 70mil fra her jeg sitter nå, skal bytte bank jeg også. men da er nok det ugjyldig det da... Nei han har ikke pass... syns det er så dumt at det er bare pass som er gjyldig. jeg har jo ikke tenkt og dra noe sted der jeg har behov for pass, er jo dyrt også¨... Men takk for svar :)

Skrevet

Må nå bare si at jeg har nå faktisk opprettet 5-6 bank kontoer i min tid- og har ikke en eneste gang trengt pass!! Hørtes merkelig ut..... men man skal vel aldri si aldri ...

Skrevet

Man trenger pass første gang hvertfall. Så måtte det med datteren min også.

Skrevet

Jeg har et pass hvor etternavnet mitt er anderledes enn det etternavnet jeg har nå. Det de gjorde for meg var at jeg har fått et stempel hvor politiet bekrefter at jeg har skiftet fra etternavn1 til etternavn2. Dette passet har jeg reist rundt med i snart 6 år uten problemer (og jeg har reist langt, f,eks Australia, Indonesia, Malaysia) og har ikke hørt at jeg trenger å få nytt pass før den datoen det utgår.

Hvis jeg kan reise rundt på et pass med "feil" etternavn ved hjelp av et bekreftelse stempel fra politet, må vel du kunne opprette konto også med en tilsvarende løsning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...