Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Skal på første kontroll idag.. er 10 uker på vei... er det noe som er lurt å ta opp, om dere skjønner? og må jeg ha med urin prøve?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Er ikke noe man må ta opp så tidlig hvis du ikke selv har noe på hjertet. Men ja, ta med urinprøve.
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Du skal alltid ha med urinprøve på kontroll (bortsett fra til rutineUL) og det burde alltid være morgenurin. Det som er lurt er å skrive det opp hvis det dukker opp et spørsmål sånn at du ikke har glemt det til du kommer på kontrollen:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Du må ta med en urinprøve ja, helst morgenurin. Fint om du dujser før du urinprøven, slik at den ike blir "forurenset". På kontrollen vil legen veie deg, sjekke sf-målet ditt og spørre etter den generelle helestilstanden din. H*n vil fylle ut helsekortet og gi deg en bok om det gå gå gravid, sende søknad til fødested og henvisning til ultralyd. Videre vil h*n snakke om dine rettigheter til å fritt velge om du vil gå til jordmor eller lege. Da du er førstegangs er det kanskje greit med en miks, da det er mer koselig å gå til jordmor, men greit å ta med en urinprøve til labben hos legen ca hver 6. uke.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 takk han verken målte noe, gav meg noe bok, eller lot meg velge om jeg ville til JM.. skal en gang til til han i januar før jeg skal til JM. urinprøve ville de heller ikke ha! han fylte kun ut skjema, tok BT og blodprøve! HI
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Dusjer du før du "tar" urinprøve? Jeg hadde aldri klart å holde meg så lenge. Er på do en gang om natten og må veldig på do igjen når jeg våkner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå