Gå til innhold

Hva er det verste du har opplevd fra en sjef?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opplevd at sjefen ringte legen min for å få vite hva jeg var sykmeldt for. Dette etter at arbeidsplassen hadde fått beskjed skriftlig fra lege om at det ikke var noe som kunne tilrettelegges for.

Det var ingen grunn i noen oppfølgingsplan eller lignende for at hun skulle vite noe om hvorfor jeg var borte.

Fikk også spørsmål ca 1 uke etter at vi mistet et barn (i uke 26 av svangerskapet) om jeg ikke skulle komme tilbake snart - denne gangen visste hun umterket godt hva som hadde skjedd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha jobbet der i litt over et år var jeg hjemme for fjerde gang 1 dag med sykt barn og fikk da spørsmål om mannen min jobbet og om han tok sin del av dagene hjemme med sykt barn.

4 dager var visst fryktelig mye fordelt på mer enn ett år...

Skrevet

Hun høres ikke helt god ut....Jobber du for dette her ennå?

Jeg har opplevd 2 sjefer som jeg mener er monstersjefer. Han ene ville at jeg skulle komme på jobb og vaske når jeg var sykemeldt i tre dager med øyekatarr. ("godtar ikke dette, det er jo ikke vondt hvis du ikke ser på pcskjermen") og han omstrukturerte, ombestemte seg for hvordan ting skulle gjøres heeele tiden og det ble helt umulig å forholde seg til ham og oppgavene.Visste jo aldri hvilken jobb jeg egentlig skulle gjøre fra dag til dag selv om det stod temmelig klart i kontrakten. Det toppet seg når han til slutt bestemte seg for at jeg skulle utføre revisoroppgaver (jeg var advokatsekretær!) og da sa jeg opp...

så har jeg jobbet for en sjef som direkte mobbet meg for at jeg ikke tror på og intereserer meg for astrologi, UFOer, konspirasjonsteorier og sånn ting... Det var også rimelig spesielt, hun var mer opptatt av det enn av jobben. Under medarbeidersamtale snakket vi om at hun var meget fornøyd med utførelsen av jobben min og hadde fått sååå gode tilbakemeldinger på meg, men lurte likevel på om jeg ikke kunne si opp selv siden jeg ikke passet inn med disse spådamene....:D

Skrevet

Jeg har blitt beskyldt for å stjele, dette fordi jeg ikke hadde fått opplæring i kassen men ble satt der likevel og gjorde en feil.

Skrevet

For en dum og uvitene sjef!

Håper du tok ut permisjonen.

Skrevet

Var på julebord med den tidligere jobben på color fantasy. Første sjefen gjorde var å ta av gifteringen når vi kom til flyplassen (tok fly til oslo). Da vi kom på båten ble han mr casanova selv. Han kom med slibrige tilnærminger hele tiden. Kom å visket hvilket romnr han hadde, den verste kommentaren var da han spurte om jeg og min mann hadde det bra sammen. Ja sier jeg. Kommer så fint fra han, da har du aldri ridd en bergenser så strøk han meg ned igjennom halsen.

Var ikke bare meg han sa slike ting til, men alle de kvinnelige ansatte. Ingen av de på samme avdeling som meg bet på, men en annen han har vært på tidligere julebord fikk han på kroken. Etterpå gikk han å klagde over at han helst kunne tenkt seg noen nye og han lurte på om noen av oss ville melde oss frivillige.

Dette var rett etter at hans andre barn ble født. Husker jeg tenkte mye på kona hannes da.

Skrevet

Det var når min sjef ikke syntes det passet seg for meg å komme på firmaets julebord fordi jeg var sykemeldt (pga benbrudd)

Hun sa at firmaets øverste ledere hadde sagt det ikke passet seg for meg å komme.. Men da jeg ringte de øverste lederene å hørte med de, hadde de aldri hørt om det, og synes det var en grusom ting å si..

Da ble sjefen min sur fordi jeg hadde kontaktet hennes sjefer..

Skrevet

Denne feilen ville du ikke gjort hvis du var Norsk! sjeften til en iransk kvinne ett sted jeg jobbet noen år tilbake.

Skrevet

Jeg ble satt til å rydde et lager med masse drit i, etter at jeg hadde sagt til sjefen at jeg ikke lengre orket å jobbe 7 dagers uker. (var i uke 30-31) Så når jeg ikke fikk gjort min vanlige jobb så måtte han finne andre ting til meg. Og han er utrolig flink til å snakke for seg. Så selv om jeg i utgangspunktet var svært negativ til å bære masse esker og sånt ut i et annet lager, så gikk jeg derifra og sa ;" ja selvsagt". Jeg var i dårlig form også da, hadde begynnende bekkenløsning, lav blodprosent, lav foinsyre, jernmangel og b12 mangel så jeg var rimelig skadeskutt fra før... Og han visste alt det her.

Det toppet seg for meg da, så etter permisjonen kommer jeg ikke til å gå tilbake til den jobben.

Skrevet

holdt på med prøverør..

etter negativ test , igjen,,, fikk jeg en knekk og ringte jobb og sa jeg trengte en dag hjemme....knust. alle de andre forsøka møtte jeg på jobb uansett.

da sa han .... du prøvde og bli gravid og blei det ikke, KOM DEG PÅ JOBB

har en sønn på 2 nå:)) men forsatt samme sjefen

Skrevet

Litt enig med sjefen din der.

Har vært igjennom prøverør selv så vet det er tøft. For oss klaffet det plutselig av seg selv 1 år etter vi var ferdig med prøverørbehandlingen.

Skrevet

Var borte pga abort, dette fortalte han til andre ansatte og smilte og lo.

Takk og lov var de han snakk slikt til mer lojal ovenfor meg enn den sjefen.

Skrevet

Jobbet et sted mens jeg studerte. Sjefen var uforutsigbar og var utrolig vanskelig å forholde seg til, så i innspurten av min masteroppgave sa jeg opp. Dette godtok ikke sjefen, så hun stengte meg inne på bakrommet og tok meg rundt hånledde så jeg fikk blåmerke. Det kom heldigvis en kunde etterhvert så jeg kom meg ut og fikk ringt på vekterne på senteret. - Jeg ble sykemeldt ut oppsigelsestiden og har nå vært vitne i rettssak mot min tidligere sjef pga vold og psykisk terror mot en av mine tidligere kollegaer...

Sjefen min nå er i helt andre enden av skalaen. Han er skikkelig god! Han skal nok ikke byttes ut! :)

Skrevet

jøss...den siste historien til 11.15 tok virkelig kaka.

Skrevet

Dere sykmelder dere fordi dere ikke får viljen deres, det er imponerende...

Skrevet

Hvem dere? Det var en som sykemeldte seg etter vold fra sjefen og jeg som var sykemeldt med øyekatarr. Er det faktisk et problem for deg?

Skrevet

har opplevd mye rart oppigjennom åra. det verst var når jeg var lærling, da fikk jeg ikke lønn på 3 mnd til slutt gikk bedriften konkurs. Så i ettertid leste jeg i vg at han som var sjefen min der var ettersøkt for ett gigantran i sveits.

så fikk jeg ny læreplass hvor sjefen "tok noen spanske" å sa at vis hennes sjefer kom å så de skulle vi bare si at det var jeg som hadde jort det siden jeg var lærling og ikke visste bedre

Skrevet

Jeg - HI - var sykmeldt pga endometriose som ga smerter som gjorde at jeg ikke klarte å hverken sitte eller stå oppreist.. Tåpelig av deg å insuniere at det har noe med å ikke få viljen sin å gjøre når man ikke vet hva som skjer i personers liv.

Skrevet

Jeg jobbet på sykehjem, og kl 07.00 begynner vi på morgenen.

Jeg var ute i god tid- som alltid, og satt på vaktrommet sammen med masse andre kolleger og ventet på å få rapport.

Da kommer sjefen inn, ser på vaktlista, og sier surt "Åhh"..

Da er det noen andre som spør henne om det er noen som ikke er kommet, siden hun sier sånn. Da sier hun "(Navnet mitt) har ikke kommet, såklart! Hva skal vi gjøre med henne?" Så dro hun en vits om meg, og lo. Lite visste hun om at jeg satt 2 meter unna henne, hun hadde bare ikke sett meg, eller forvekslet meg med noen andre, eller bare antatt at jeg ikke hadde kommet tidsnok.

Jeg sa høyt, "Unnsklyld meg? Hva er dette for oppførsel? Og bare til informasjon, jeg sitter HER, og har sittet her siden 06.30".

Skal fortelle dere ei som ble litt paff da ja ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...