Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Hver søndag er vi hos mine foreldre på søndagsmiddag. Etter middag passer foreldrene mine barnebarna, og mannen min og jeg får ligge på sofaen og lese alle ukens aviser og ta en blund. Ukens høydepunkt. Også som regel den ene dagen i uka vi ser dem. Har ei venninne som ofte ønsker å finne på noe på søndagen, men vi prioriterer alltid besøket til mine foreldre. Igår inviterte hun på kaffe, og ble sur når vi takket nei. Hun sa at "søndag er den dagen i uken det går an å finne på noe, så da kan dere vel av og til være med på noe annet enn å reise til foreldrene dine". Ble litt paff jeg, er det så rart å ville prioritere et slikt opplegg som vi får hos mine foreldre? Får virkelig ladet opp til en ny uke.
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Det hadde jeg glatt oversett:) For henne er det slik at hun vil finne på noe, for dere er det en veldfortjent hviledag. Hun ble sikkert skuffet siden hun hadde andre planer for dere,men det komemr hun over:)
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg kan jo skjønne henne litt da. 1 søndag en gang i blandt kan dere vel kanskje finne på noe annet. Men hun trenger ikke bli sur da.
♥Nemi♥ Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Selv om det er den ene dagen det passer for henne, er det jo framdeles den dagen i uka det absolutt ikke passer for dere... Dere kan heller finne på noe en av de andre seks dagene vi har fått utlevert:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Det hadde jeg iikke brydd meg om. Dere har jo en stjerneavtale. Når dere begynner å avlyse, vil nok besteforeldre også begynne å gjøre nettopp det. Det at avtalen er så hellig fr begge parter gjør nok at den fungerer. Venner får man tid til utenom. Har venninnen din aldri ellers tid, enn søndager, hadde vi nok mistet kontakten.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Men seriøst; Det er 52 søndager i et år, hvis man bruker 2 av disse på noe annet tror jeg kanskje besteforeldrene har forståelse for det. Det finnes dog ikke noe rett eller galt i denne saken. Tror det er slik for mange at søndager er en fin dag å være sosial på.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Jeg syns fakstisk det finnes noe "rett og galt" her. Jeg, som venninne, ville aldri i livet ha vært sur fordi min venninne valgte å overholde avtaler med sine egne foreldre, foran å besøke meg. Jeg syns det er både frekt og urimelig. Dersom noen er så lite fleksibel at de må møte meg når jeg ikke har anledning, så får vi la være å møtes. Men kanskje er jeg preget av at mine to beste venninner begge har mistet en forelder, og jeg verdsetter derfor min egen familie, og tilbringer gjerne og ofte tid med dem. Men jeg har da god tid til venninner likevel. Bare ikke akkurat når jeg besøker familien. Selv om det er 50 ganger pr år!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Skjønner at dere vil prioritere familien, men noen ganger bør man også prioritere venner ellers så kan man risikere å miste dem.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 Noen blir "sure" fordi de blir skuffet og lei seg gang på gang. Jeg er også preget i den forstand at jeg mistet min mor for noen år siden. Hvis vi tenker at jeg skulle ha fått henne tilbake ville jeg fint kunne brukt 2 søndager i året på en god venninne uten å ha dårlig samvittighet for det. Det er mange måter å se dette på. Verdsetter man mennesker man er glad i, uavhengig om det er familie eller venner, blir man aldri alene. Jeg ville kanskje heller ikke blitt sur, men ville vel satt spm tegn ved at det er sååå vanskelig å gjøre noe annet en søndag et par ganger i året. Det er jo ikke nødvendigvis slik at foreldrene heller ser på det som en kontraktsfestet avtale. Min mor hadde ivertfall satt pris på at jeg faktisk har venner. Hva om HI og familien ble bedt til bursdagsfeiring en søndag? Takker de nei da for å slappe av på sofaen? Hvis jeg ser på meg selv er det helt uaktuelt å være sosial med ungene mandag til fredag, eller dvs kanskje en fredag i ny og ne. I tillegg jobber jeg i snitt annenhver lørdag så da faller den bort også. Tviler på at min situasjon er unik. Og slik jeg leser innlegget til HI så har de også tydeligvis en hektisk hverdag.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 Syns vel like godt denne venninnen kan prioritere å gjøre noe sammen med dere en annen dag i uken, og ikke kun på søndager når hun vet det ikke passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå