Gå til innhold

Noen som vet? Ang. foreldrepenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i slutten av desemberog skal først nå sende søknad om foreldrepenger.

Det jeg lurer på i den forbindelse, er om man skal ta med 2009 som et av de 3 årene ved beregning av foreldrepengene, eller om man bruker 2006,2007og 2008?

Noen som vet? Nå må jeg forte meg å søke... :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du skal ta med 2009 ja :) Ja, fort deg å søke. Hvis det er nav så har jo de i allefall 8 ukers behandlingstid har jeg hørt. på min brukte de nærmere 16 uker på å behandle i fjord.

Skrevet

Ta med siste lønnsslipp i alle fall. Der står jo hva du har tjent hittil i år... Dersom du er selvstendig næringsdrivende, er det 06, 07 og 08 som legges til grunn, men dersom lønna di har gått opp eller ned i vesentlig grad, skal det vurderes skjønnsmessig...

Uansett, er det bedre å ha med litt for mange opplysninger slik enn for få. Da tar det i alle fall lang tid....

Skrevet

Takk for svar...

Da skal jeg forte meg å søke, håper de ikke bruker 16 uker på søknaden da..

Skrevet

I utgangspunktet er det det du tjener de siste 4 ukene før permisjonen starter som er grunnlaget for det du får i permisjonspenger.. Har du fast jobb som du har jobbet i en stund er det dette som gjelder, de bruker kun de 3 siste år i spesielle tilfeller.. Har du variabel inntekt regnes et gjennomsnitt over siste 3/6/9 mnd....

Skrevet

de har 2-3 mnd behandlingstid, og hvis du har tjent likt i siste 6 mnd ( eller ca likt) så berergnes det derfra, vanligvis de beregner fra 6 beste mnd av siste 10

Skrevet

Det stemmer IKKE stasi0603fødeklar.. Det er utrolig mange som tror det, det er KUN de som har mottatt dagpenger i opptjeningsperioden som kan bruke de 6 beste mnd som grunnlag. For alle andre er det et gjennomsnitt som regnes om man har variabel inntekt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...