Bøtteknott Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Knotten er blitt forkjøla og dermed også tett i nesen. Jeg har skjønt at morsmelk er det beste, og det har jeg også prøvd. Men du verden å vanskelig det skal være. "det er bare å sprute rett i nesen fra puppen..." Men det får jeg da altså ikke til. Stakkars lillegutt får jo melk overalt, bortsett fra i nesen :-) Og sinna blir han også, forståelig nok. Så er det noe man har liggene hjemme som man kan bruke? Eller må jeg på apoteket for å kjøpe et eller annet. Men kan kanskje bruke den man skal suge ut av nesen med?? Tips mottas med stor juletakk!
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Ville absolutt forsøkt med en snått-suger ja, ikke alltid de hjelper så mye, men ved litt tykt snørr pleier de å hjelpe på. Ellers så kand et være lurt å heve sengeenden litt der ved hode, og du kan gi så mye saltvannsoppløsning som du bare vil. Det finnes også nesespray for babyer, men man bør helst unngå dette dersom det ikke er helt krise. Om du vil prøve med morsmelk, så kan du klemme litt ut i en kopp og suge opp i en engangssprøyte (fås på apotek) og sprøyte inn i nesen. Jeg har faktisk hørt at mm ikke skal være så lurt å bruke i nesen likevel fordi fettet i den kan gjøre vondt værre. God bedring til lille da! :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Det som hjelper her er: -å heve hodeenden på senga -saltvannsspray -saltvannsspray + snørrsuger om vi vil ha det ut morsmelkløsninga har jeg aldri fått til heller..
Sånn kan det gå Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Fyll en engangssprøyte(selvfølgelig uten nål) med morsmelk. Mye lettere å sprute i nesen fra den enn rett fra puppen.
Bøtteknott Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2009 Takk for tips :-) Pepperkake er på vei i posten! Også tar vi oss en tur på apoteket for å kjøpe sprøyte og saltvann :-) Han har ligget med "hodet hevet" i en uke nå, og tror det hjelper litt. (Bortsett fra at jeg finner han i bunnen av sengen om morningen.. He he.. Han synker :-) Men nå skal alt bli så mye bedre! Legger dere fortsatt barna ute selvom de er forkjøla? De tar vel ikke skade av litt frisk luft? Han ligger jo godt pakka inn i pose, så lufta er jo ikke så veldig kald.
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Tvert i mot kan kjølig luft være godt for dem :-) Min lille er skikkelig snørrete hun også (4 mnd) og sover ute i vognen sin nå. Gjorde det samme når hun var mindre også.
camilla^ Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Jeg tok en liten kopp og fikk litt morsmelk oppi der. Tar du ett sugerør og setter nedi, og tar en finger på toppen slik at melka holder seg i sugerøret. Slippe fingeren når sugerøret er over nesa. Det fungerer veldig greit syns jeg. Saltvannsdråper /øyedråper syns jeg fungerer bra også.
Bøtteknott Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2009 Sugerør har jeg!! :-) *løper og henter* Da skal jeg jammen dytte masse melk i nesen hans og legge han ut i vogna etterpå :-) Takk alle sammen. :-)
lille sprelle Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Nesesuger! blir noe ordentlig vræl, men veldig effektivt! (husk å tørre å bruke den skikkelig, må få vakum for å få noe ut)
Bøtteknott Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2009 Skal nok kjøpe det også. Men sugerøret funket veldig bra i hvert fall. :-) Så da får vi ting inn, og snart skal vi få ting ut også :-))
dårlig ånde Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 jeg ville kjøpt nesespary med saltvann, typen til spedbarn. og så skal man bruke mye mer enn det står på pakken, det skal "virkelig renne over" som helsesøster sa til meg en gang. prøv det i flere omganger, med snåttsugeren i mellom, det er det eneste som har funket på det gjenstridige snørret som går igjen her i familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå