Gå til innhold

Au, vond hemorroide :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før helgen kjente jeg at det kom en hemorroide som begynte å gjøre vondt, og dro på apoteket og kjøpte sheriproct-krem. Har smurt og smurt hele helgen, men den er enda vondere enn før :(

Ikke godt å sitte og har egentlig bare lyst til å løpe med rumpa bar, hehe. Er det noen som har noen gode råd å komme med, dette er søren ikke godt!!

Er liksom ikke måte på hva vi skal gjennom i løpet av et svangerskap...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok komme og gå nå frem til etter fødselen er jeg redd ( min erfaring). Jeg har også fått, og det er ikke noe behagelig. Bedre en stund og verre neste stund........

Jeg smører også minst morgen og kveld.

Er også på jakt etter noen med GODE tips:)

Noen som har fjernet disse tidligere? Har hørt om noen som har gjort det. ( Synest det hemmer sexlivet mitt en del....)

Skrevet

Dytter litt, jeg

Skrevet

Om de er så vonde og de ligger på utsiden av endetarmen, så ville jeg gått til lege. De kan fjernes. Det som imidlertid er et problem for gravide er jo at de gjerne kommer tilbake pga endret trykk og blodomløp i tarmen.

Skrevet

Gå til legen! Det er ikke alltid det går over av seg selv. Jeg gjorde sånn som du, brukte scheriprostkrem, men det hjalp ikke. Jeg dro til legen etter 4 dager, da var ikke hemorroiden vond lenger men den hang jo fremdeles ut som en drue...Så han fjerna den. Jeg fikk bedøvelse (gjorde vondt i 2 sekunder) før han pressa ut blodet. Deretter var det litt vondt i et par dager før det ble nesten helt fint. Men det anbefales, etter inngrepet hos legen, å dytte hemorrioden inn forsiktig med en finger etter at du har vært på do. Det høres verre ut enn hva det er... Og gå ALLTID på do og la tarmen tømme seg selv uten å presse med en gang du kjenner et lite behov. Det funker bra:)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Tror jeg skal prøve legen, for den henger utenpå og er vond og hard og går ikke inn. Hehe, for noen deilige detaljer ;)

Skrevet

min erfaring er at det hjelper å dytte dem inn viss det er mulig. da gjør de ikke vondt på samme måten lenger. Ellers kan du ta en alcos anal stikk pille før du legger deg og sove med den inni der. da har jeg voknet frisk og fin i rompa dagen etter hver gang.

Tror ikke du trenger å styre med lege å sånn for en hemoride.

Jeg får hemorider hver gang jeg har vœrt hard i magen en gang og smører med alcos anal krem,som kjøpes reseptfritt på apoteket. deretter blir det veldig snart bra igjen....

dette anbefaler jeg som den beste behandling......

og jeg sliter med hemorider når jeg er gravid...men aldri ellers...litt kjedelig men men...

lykke til

Skrevet

Noen ganger går det så langt at man ikke greier å dytte inn hemorrioden. Ifølge legen min skyldes det at blodet i den har ligget der så lenge at det har koalugert (levret og klumpet seg) og da greier den ikke tømme seg selv slik som du gjør. Men selvsagt, det aller beste er å dytte inn hemorroiden med en gang den oppstår slik at man ikke kommer til det stadiet at den ikke kan dyttes innenfor ringmuskelen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...