Gjest cunning stunts Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Edelgran, 2 meter. Hyggelig lokal selger: 350/m, dvs 700 Plantasjen (ikke så hyggelig): 399 Kjipt. Det er kos å bære treet hjem mellom oss. Det hører med. Men jeg betaler ikke 300 for gleden.
1881 Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Helt syke priser, står på vg at juletreet snart koster en 1000 lapp, glad vi har kunstig som vi kan bruke i mange år fremover!
fjollefrua Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 ja, vi har kjøpt på plantasje 3 år på rad nå. Ikke den beste servicen og man må gjøre alt selv, men jeg jobber gladelig en halv time for 300 kr spart. Det er godt betalt. Vi kjøpte et tre på nesten to meter og betalte som du skrev 399,- Det holder i massevis. Desverre er nok trærne som blir solgt lokalt MYE finere og tettere, men det skal kastes på mye pynt også så da blir det nok bra...
Fraggelhysa! Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Vi kjøpte fake tre i år... Jaja, fake it until u make it...
prekæs Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 sett av en plass på tomta til egen juletreproduksjon.Så napper du opp noen små trær i skogen. Sånn bare for å tynne ut. Jeg har satt fem i år og planlegger noen neste år og. De vokser fort. Jeg unnskylder meg med at det er hyggelig å se trær vokse, men er egentlig gjerrig som få når det gjelder innkjøp av kommende ved. Jeg vil ha norsk gran så å finne er en smal sak.
Rååååsa på ball Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Har kanskje noe med kvaliteten på trærne også?? Vi har alltid kjøpt av en av de lokale bøndene og vært kjempe fornøyde! aldri skjønt hva folk har ment med trær som drøsser så fælt osv, før i fjor... Ved en tilfeldighet kjøpte vi tre på plantasjen og verre skvip har jeg ikke sett før :-S Treet ble pyntet lille julaften og 3 juledag hadde sikkert halvparten av nålene drøsset av selv om vi behandlet det treet likt som vi har gjort med alle de andre også. Greit nok at det er billigere, men det hjelper jo ikke når trærne ikke er like pene og ikke holder like lenge.
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Ta deg en tur i skogen og hogg deg et tre selv da.
LilleBjella Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Selvhogst i den lokale skogen. Man merker det man vil ha, felleshogst sammen med andre kjøpere lørdag før jul, til gløgg og førjulssamtaler. Vanlig norsk gran vel og merke, men den er rimelig blodfersk. Samt latterlig symmetriske og pene. Til den nette sum av 100 kroner.
The Bad Gal Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Ga 600 for en nydelig Edelgran her vi bor. Ikke kjempebillig, men jeg tåler ikke vanlig norsk gran(det klør!) ,samt at edelgran drysser nesten ikke og de var så nydelige og tette, så da får jeg bare betale. Helt greit, jeg kan fint droppe 2 lørdagers take away fra Dolly Dimples for et fint juletre, jeg!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 Får gratis jeg og er storfornøyd med det. Blodpriser på juletrær jo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå