Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hva jeg vil med dette innlegget? aner egentlig ikke. Jeg er så sliten, og lei om dagen. Vi har ei jente på 3 år, og venter ei jente til, over jul. Min samboer har et barn fra tidligere forhold, som er hos oss annenhver helg, og en dag i uken. Jeg hadde en tøff fødsel sist, og skal ha planlagt keisersnitt denne gangen. Ble hastesnitt sist, grunnet jeg har trangt bekken har de i ettertid funnet ut. Da vi skal ha denne jenta, så er det pappahelg den helgen som vi kommer hjem. jeg regner med at vi kommer hjem fra sykehuset torsdag eller fredag, og stebarnet kommer hit den fredagen. Har jeg som har fått et barn, egentlig noen rett til å utsette denne helgen til helgen etter? jeg vet selv, at jeg aldri har gjort dette barnet noe, og alltid ønsket det velkommen her hjemme hos oss. Men har jeg egentlig rett til å si at denne helgen ønsker jeg å bruke på å bli kjent med mitt nye barn, og ikke ha stebarnet her? Han er nesten nabo med oss, så han kan fint gå hit på dagtid, og være en time eller to da, men kansje vente litt med overnatting. Han er veldig oppmerksomhetssyk. Vært alenebarn hos biologisk mor i alle år, han er 10 år. Så føler på en måte at jeg trenger full oppmerksomhet fra min samboer. Jeg vet det tar tid å komme seg fra et keisersnitt. Sist klarte jeg ikke gå ut av sengen omtrent på flere dager, fikk infeksjon i såret, og det sprengte og verket. Noen som har noen synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Skal du "sette bort" jenta deres også da? Eller er det bare fars barn som vil være i veien når dere kommer hjem og skal bli kjent med babyen??
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Beklager at overskriften ikke passer med innlegget. Men det skulle egentlig stå, Når min tid er over... I forhold til svangerskapet:) HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Hun blir borte fra fredag til lørdag, hos sine besteforeldre som bor 5 minutter fra oss. HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Jeg tror jeg ville ha tatt en samtale med samboeren å spurt om vi ikke kunne flytte det til helgen etterpå. Dere vil sikkert få en del besøk som vil hilse på den lille, så det vil kanskje bli litt begrenset tid til gutten, sælig med tanke hvis han er veldig oppmerksomhetssyk som du sier. Og det kan være greit at dere kommer dere etter sykehusoppholdet + at dere har en jente boende hos dere som plutselig ikke er alene heller. Mener ikke at dere skal skuve gutten bort, for han er jo en del av familien han og. Men jeg ville hvertfall ha spurt om det..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Hva gjør du med datteren på 3 år da? Sender du henne bort på overnattning også? Hvis ikke, hvorfor?
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Jeg tenker at om han er 10 år syns han det er sårt om han ikke får tilbringe tid med sin nye lillesøster eller lillebror. Han er vel også stor nok til å forstå at du er sliten, og kan kanskje være litt til hjelp med 3 åringen?? Jeg hadde nok snakket med samboeren/mannen først og hørt hva han sa. Er han en type som er hjelpsom og forståelsesfull så får du nok hvile og hjelp til evnt. ting selv om sønnen er der.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Dere sender bort datteren dere har felles en natt, men gutten får ikke komme å overnatte fra lørdag til søndag? Er ikke det å sette sjalusien i høysete med en gang? Han trenger jo å vite at pappa fortsatt er hans pappa selv om han nå har to barn som bor hos han. Dere er en familie, alle fem!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 anonym 23:28, har svart på det lenger opp i tråden. ja, føler det blir lite tid vi får brukt på han. Og om det fortsatt er besøksforbud på sykehuset, som det er nå, så får jo ikke familie kommet dit og hilst på. Mener ikke utelukke stebarnet hele helgen. kun overnattingen, og at han heller kan komme på dagtid. Tar han kort tid å gå til oss selv. HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #10 Skrevet 13. desember 2009 Jeg tenker at: Er dere ikke i stand til å ta dere av de andre barna deres- så får du heller være noen ekstra dager på sykehuset!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #11 Skrevet 13. desember 2009 Hvis du har barnevakt til jenta deres også, så bør vel det ikke være noe problem å spørre om å bytte helg. Skjønner godt at du vil ha litt fred den første helgen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 Skjønner deg utrolig godt, den helgen jeg fikk datteren min ville faren at barnet han har fra før skulle komme den helgen selv om det egentlig ikke var hans helg før helgen etter. Jeg ville egentlig ikke det for jeg tenkte det kom til å bli slitsomt men jeg sa likevel ja for at samboeren skulle bli glad og JA det var en SLITSOM helg, hadde ikke gjort det igjen, nettopp kommet fra sykehuset og det ble mye mas og samboeren ble veldig opptatt..og jeg har ikke gode minner fra det så ville ikke gjort det igjen. Så mitt råd til deg er definitivt å bytte samværshelg,jeg anbefaler ikke en så stresset helg jeg fikk, du trenger å slappe av og finne roen og bli kjent med babyen din.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #14 Skrevet 13. desember 2009 jeg slet mye med amming med første jenta vår, og da stebarnet kom på besøk 5 dager etter at vi hadde kommet hjem da, så følte jeg at jeg måtte ta meg av henne, og lage mat, rydde og ordne, sånn at samboeren min skulle få nok tid med sønnen sin. Til slutt knakk jeg sammen. Er litt derfor jeg spør om det er lov til å spør om å bytte helg. Er så redd jeg skal få en like dårlig start denne gangen:( HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #15 Skrevet 13. desember 2009 Jeg ser det litt slik at gutten som kommer for å treffe pappan sin og dere kanskje blir litt skuffa når helgen ikke handler om han. Han vil jo komme i andre rekke, med den lille babyen, sikkert mye familie som kommer på besøk. Stemor vil helt sikkert være helt opplagt Og sikkert en sliten nybakt pappa. Jeg ville nok ha bytta bort den helgen!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #16 Skrevet 13. desember 2009 Ideelt sett er det faren som bør tilbringe tid med sin sønn... Men om du vet at det ikke blir slik, er det lov å "sykemelde" seg. Et keisersnitt er jo en operasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå