Gå til innhold

Ang tidlige "spark"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som regel er det luft i magen.. Som første gangs og kjenne noe før nærmere uke 20 er sjeldent. Jeg er gravid med nummer 5 og har nå såvidt begynt å kjenne noe og nå er jeg 19+5. Nå har jeg morkaka foran så det har jo såklart sin grunn. Men med de forrige har jeg ikke hatt det og kan med hånden på hjertet at jeg ikke har kjent spark før uke 15-16.

Jeg vil bare komme med dette innlegget pga førstegangsgravide blir nervøse lett og ettersom mange skriver her inne, er det vist vanlig å merke spark helt ned i uke 10...:/

Så folkens...alt er nok i sin skjønneste orden selv om dere ikke merker spark så tidlig:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et innlegg lenger ned her om dette, og for aa ha sagt det saa vet jeg at det var spark jeg kjente den kvelden. Men 98% av de gangene jeg kjenner "noe" saa vet jeg ikke om det er babyen eller luft. Naar det er sagt, det er lettere for en flergangs-gravid aa kjenne forskjell enn en som ikke helt vet hva man skal kjenne etter, og det er veldig individuelt! :)

Skrevet

De fleste kjenner da forskjell på spark og luft;) Eg kjente det da eg var 16 uker på vei med første, og var ikke tvil. Kjennes litt likt ut ja, men eg tror ikke folk som sier de har kjent spark (eller bevegelser da) tidlig lyver....Denne gangen kjente eg fra uke 13, på tross av at morkaka lå forann. Ingen tvil denne gangen heller.

Men selvfølgelig betyr det ikke at det er noe galt fordi man ikke kjenner noe før uke 20. Er jo så mange ting som spiller inn, at det er umulig å si hva som er normat og ikke normalt;)

Skrevet

opsi

hvordan kan du påstå noe så bastant?

vi er alle ulike og takk og lov for det..

jeg har kjent det i uke 11 begge gangene og fått dette bekreftet på ul..

det er mange faktorer som spiller inn på når man kjenner noen og hvordan..

jeg ville vært litt forsiktig med å være så bastant..

kjenner jeg ble litt provsert selv om innlegget sikkert var ment som en tørst for noen..

Skrevet

For min del er dette er beroliggende innlegg :)

Jeg er godt ut i uke 18 og har ikke kjent noe spark..

kjenner/merker kun at det er noe som skjer inni magen min som ikke er vanlig.. Morkaken min ligger heller ikke foran så dette skal ikke ha noen betydning og jeg har vært på tidlig ultralyd (som viste at jeg var 14 uker på vei) og alt var i skjønneste orden!

Da var det en livlig liten person inni magen... :)

men har foreløpig ikke kjent h*n..

Har jo begynt å bli litt fortvilet når jeg har leser om alle som kjenner spark i 1 tri. og tidlig i 2 tri..

Så jeg gleder meg til å kjenne noe snart og dra på ordinær ul om en uke :)

Skrevet

Syns også dette var et fint innlegg! heldigvis har jeg kjent liv, er 22uker i morgen og kjenner masse spark hver dag. har morkaka på yttervegg så måtte innfinne meg i at det kunne ta litt lengre tid før jeg kjente noe:) men nå er det masse hver eneste dag:) kjente liv første gang på bursdagen min(faktisk), 4.desember! hehe:)

men det HI ville med innlegget var vel å berolige,...har lest at en del får jo omtrent panikk hvis de ikke kjenner i uke 15.. ser den, men flott at noen tar seg tid til å berolige og skrive informative og positive innlegg, ikke bare negative og triste saker! det er det siste jeg orker å lese om iallefall..

det er vel heller ikke vanlig å kjenne liv så tidlig som uker 13-15 når man er førstegangs... selvfølgelig er det noen som er så heldig at de gjør det, men å påstå at det er vanlig er vel litt drøyt.

takk til HI og lykke til videre:)

Skrevet

Syns også dette var et fint innlegg! heldigvis har jeg kjent liv, er 22uker i morgen og kjenner masse spark hver dag. har morkaka på yttervegg så måtte innfinne meg i at det kunne ta litt lengre tid før jeg kjente noe:) men nå er det masse hver eneste dag:) kjente liv første gang på bursdagen min(faktisk), 4.desember! hehe:)

men det HI ville med innlegget var vel å berolige,...har lest at en del får jo omtrent panikk hvis de ikke kjenner i uke 15.. ser den, men flott at noen tar seg tid til å berolige og skrive informative og positive innlegg, ikke bare negative og triste saker! det er det siste jeg orker å lese om iallefall..

det er vel heller ikke vanlig å kjenne liv så tidlig som uker 13-15 når man er førstegangs... selvfølgelig er det noen som er så heldig at de gjør det, men å påstå at det er vanlig er vel litt drøyt.

takk til HI og lykke til videre:)

Skrevet

hehe her var det jaggu delte meninger.. Men men det er vel sånn det skal være. Nå begynner endelig jeg å kjenne litt hver dag og, og det er så deilig og beroligende. Blir så bekymra av så små ting:) Og ikke blir det bedre etter de blir født heller.. Mye bekymringer med de små, men for en glede:)

Skrevet

Jeg er førstegangs og har kjent liv fra uke 15/16. Kjente det veldig godt og så det også på ul når jenta mi var så vilter:-) Utrolig god følelse. De fleste kjenner fra uke 16-20, dette gjelder også førstegangs. Synes du skrev det på en litt dum måte kanskje men skjønner meningen din, at folk kjenner liv fra uke 10-11 er jo ikke mulig, det har selv jordmoren min sagt, det er kun luft og ønske tekning :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...