Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Jeg og samboeren min skal til England i januar. Svigermor skal da ha lillegutt har hun sagt,men vi reiser jo kl 6 om morningen på fredagen.Og han går ikke i barnehagen og svigermor skal jobbe til kl 17 på fredag,så hun har bare laget avtaler med noen andre i familien om at de skal ha han noen timer hver den dagen. Men jeg vil ikke dette,for han kjenner ikke resten av familien så godt! Vi har avlastningshjem til gutten vår,nettopp begynt med det. Og han trives kjempegodt sammen med hun damen som da har han. Jeg og hun har laget en avtale om at hun skal ha han fra torsdag til lørdag,siden svigermor skal jobbe både fredag og lørdag,så skal hun i avlastningshjemmet levere lillegutt til svigermor på lørdags ettermiddag. Dette var HELT uaktuelt sa svigermor,hun ville vel ikke hilse på hun som har Adrian i avlatningshjem! Hun var sterkt imot at det i det hele tatt fantes,for folk måtte klare å ta seg av barna sine selv når de hadde valgt å få barn! HAllo,vi klarer jo det,men jeg har ingen familie,og ingen fra mannen sin familie stiller opp (før nå da) og det er jo ikke bare for at vi ønsker avlastning vi har det,for å øke nettverket til sønnen vår også! Så nå setter svigermor seg på bakbena,og er rett og slett frekk synes jeg med å si at hun ikke vil hilse på den koselige dama som har gutten vår hos seg av og til . For tiden er jeg ganske langt nede,og jeg MÅ få litt hjelp,for å kunne komme meg litt opp igjen,og jeg føler rett og slett svigermor jobber imot meg. Ble skikkelig sinna på henne idag ,og sa hun måtte slutte å være barnslig og heller tenke at alle var ikke som henne og aldri ville be om hjelp. Så mitt spørsmål: Er jeg frekk hvis jeg sier at gutten vår skal være i avlastningshjemmet fra torsdag til lørdag,og hos svigermor fra lørdag til vi kommer hjem på søndag? Og hvordan skal jeg legge det frem for en tydeligvis umoden kvinne? For jeg vil IKKE at sønnen vår skal dra hit og dit mangen ganger mens jeg er borte de 3 dagene!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Jeg hadde sagt at det var det eneste alternativet (altså avlastningsdamen mens svigermor er på jobb, svigermor når hun har fri) ellers hadde jeg ikke dratt. Mitt barns trygghet er viktigere enn hva svigermor måtte synes, men jeg hadde bedt mannen (!!) ta det opp med henne siden det er hans mamma, såpass med baller må han ha. Med mindre svigermor kan ordne seg fri hvis hun så veldig gjerne vil ha barnebarnet hele helgen. En ting er barn som tydelig legger sin elsk på alle som befinner seg i nærheten, noe helt annet er barn som viser hvem de er trygge på og ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Kan du ikke høre med hun damen som har han i avlastningshjem om han kan ha han til søndag? Det hadde jeg gjort. Blir en slags konsekvens for din svigermor når hun er så trangsynt!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Jeg kjenner at jeg blir så sinna og!! Føler hun bare gjør dette for å være ekkel mot meg! Jeg har ingen familie,og jeg synes det er ett flott tilbud med avlastningshjem,er jo ikke ofte han er der,og når han er der så trives han kjempegodt! Og da får jeg hvilt meg,og det kan jo være litt viktig for meg siden jeg er litt langt nede for tiden. Men hun er visst såååå imot avlastningshjemfor hun greide jo å oppdra barna sine alene,da må jeg og greie det! Så hadde nå hun familie så hjalpt litt til og! Hi
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Er det ikke bedre for gutten din å være på et sted hele tiden mens dere er borte? Tenker at det er best for han å være hos hun avlastningsdama..... Ellers blir han en slags kasteball.... Jeg hadde ikke sendt sønnen min til en svigermor som er så vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Ja det sa jeg til samboeren min nå at jeg ville. For jeg finner meg ikke i at hun skal trosse meg slikt. Hun har selv sagt at om jeg trenger støtte og har det tøft,så må jeg aldri være redd for å prate med henne. Og igår så gjorde jeg det,gråt og sa jeg sleit ganske psykisk for tiden. Fikk i svar: Jaja,det gjør jeg og!! Med en kvass tone.... Hun eier ikke forståelse for andre mennesker den damen!! Hi
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Ja vil han skal være hos avlastningsdama,men samtidig så synes jeg det var så koselig at han kunne sove hos henne og en natt,siden han ikke gjør det så ofte,men med denne holdningen så ødelegger hun jo ALT!! Nesten som jeg ikke gidder å se henne på en god stund...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Men hva sier samboern din da? Har han ingen mening?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 Skjønner deg godt, har en meget vanskelig svigermor selv..... Dama er umulig å gjøre fornøyd, hun skal styre vårt liv og alt skal være på hennes premisser...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #10 Skrevet 13. desember 2009 Synes du skal droppe svigermor denne gangen, hvis hun som er avlastningshjem har mulighet til å ha sønnen din en dag ekstra. Hvis svigermor blir sur, så får det heller være. Hun får heller passe sønnen deres en gang når hun har mulighet til å ta vare på han selv, uten å sende han bort til andre som han ikke kjenner. Så kan dere reise bort med god samvittighet, vel vitende om at gutten deres har det bra:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #11 Skrevet 13. desember 2009 Hvor gammel er han da? Ikke for å være frekk, men hadde det ikke vært bedre å begynne med bhg enn med avlastningshjem?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #12 Skrevet 13. desember 2009 Takk for svar alle sammen Jeg vil kunne slappe av når jeg er borte,er en tur jeg gleder meg masse til,og vil ikke ødelegge turen med å tenke: Er han der eller der nå...Er vanskelig nok for meg å dra ifra han! Hun får bare bli så sur hun vil,jeg kan bli surere Hi
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 Han er 1 år. Vi står enda på venteliste til barnehage. Avlastningshjemmet er hver 4 helg,så det er jo ikke mye. Vi har som sagt valgt å ha det til han slik at jeg får komme meg litt opp igjen,er ganske nedfor ,og får å øke nettverket hans,da jeg har null familie her,og mannen har en ikke fungerende familie. Hun damen som har han i avlastning har feks hatt en gutt hos seg fra han var 5 mnd,nå er han 15 år,og er enda hos henne,kommer på besøk og ja,hun er bare verdens koseligste dame! Blir akkurat som en perfekt bestemor Hi
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #14 Skrevet 13. desember 2009 Kunne desverre minne litt om min svigermor. Hun er et helvete av en dame.. Tror hun kan bestemme alt.. Jenta mi på 2,5 år har kun sovet den 1 gang, på tross av at de kun bor 10 min unna... Blir heller hjemme, enn at de skal passe henne.. (Moren sliter både med nerver og alkohol, så jeg går rundt nervøs hele tiden). Hun blir irritert over at jeg ikke stoler på henne, og skal diktere alt rundt barnet.Hun har ikke akkurat oppført seg slik at jeg får lyst til det :-( Om jeg var deg og det var en mulighet med avlastningshjem hele helgen hadde jeg gått for den løsningen :-) Hadde ikke latt meg styre av svigermor.. Det har jeg lært etter mange tøffe år med henne.. Sukk!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #15 Skrevet 13. desember 2009 Ok:) Et så lite barn ville jeg ikke flyttet iløpet av helgen. Ville derfor sagt til svigermor at enten tar hun seg fri og passer han hele helgen, ellers er han i avlastningshjemmet hele helgen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #16 Skrevet 13. desember 2009 Sa til mannen nå at jeg vil Adrian skal være hos hun damen,så får de bare bli så sure de vil .... Og om mannen sier seg uenig,så driter jeg i å reise,jeg vil kunne slappe av når jeg først skal reise! Han er vant til at hun er sånn,så han tar det ikke like alvorlig som meg,sier til meg at jeg ikke skal bry meg,for hun er litt sær,men faktisk så bryr jeg meg,hun er en voksen dame på 50 år som oppfører seg som hun er 14 av og til ... Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå