Gå til innhold

TIl dere som skal ha nr. 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bekymrer meg.. Kanskje unødvendig, men likevel! Lurer på om jeg har tid til to? Blir jeg like glad i nr. 2 som nr.1? Sånne ting..Sikkert unødvendig å tenke på det, men jeg kan ikke noe for det. Med meg blir det 2 år og tre måneder imellom. Første er født januar 08, og andre skal fødes april 2010. Det blir mye bleieskift. Leiligheten er også for liten, vi skal ha oss noe større med tiden, men hvordan blir det med flytting midt oppi alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må prøve å ikke bekymre deg så mye, det går sikkert helt fint :) Selv skal vi flytte kun en mnd før termin, men velger å tro at alt går fint :)) Og selvfølgelig blir du like glad i babyen i magen som den du allerede har :) Slapp av og nyt graviditeten:)

Skrevet

Hei!!

Må le litt, for husker igjen de samme tankene jeg hadde nr. jeg var gravid med nr. 2. Jeg var helt sikker på at det ikke gikk an å bli like glad i en unge til. Var så glad i nr. 1 at det nesten gjorde vondt.

Og så kom nr. 2 og jeg fikk ennå et nurk å være glad i, og det gikk an å bli like glad i dette nurket også. Hun var lik nr. 1 av utsene, men har alltid hatt så mange morsomme uttrykk og er et utrolig sjarmerende vesen som nå har rukket og bli 3 1/2 år.

Nå venter jeg nurk nr. 3 og jeg gleder meg så utrolig til å bli kjent med ennå et nytt menneske. Nå vet jeg at en kan bli like glad i flere barn.

Lykke til.

Skrevet

Enig med innlegget over her :) Jeg hadde konstant daarlig samvittighet overfor storebror fordi han maatte dele oss med en til stakkar..... :)) Men det gikk jo bra!! Baade vi og barna tilpasser oss nye situasjone. Vi flyttet ogsaa under graviditeten, og det gikk jo bare bra! Det gaar seg til skal du se! :) Lykke til! Jeg venter tredje forresten og er myyye mer avslappet naar det gjelder saanne ting naa. :)

Skrevet

Jeg tenker også litt sånn, og her om dagen sa jeg til samboeren min at egentlig har vi det jo bra med bare en. Da svarte han at sist jeg gikk gravid hadde jeg sagt at egentlig har vi det fint uten barn ;) Hehe.

Det går nok bra, men jeg er bekymret for sjalusi og at eldstemann skal få det verre fordi vi blir fler. I det lange løp er det vel fint at han får søsken, men jeg er spent...

Skrevet

Kjenner meg så ekstremt igjen!!! Både med barn og leilighet. Vi flyttet til leiligheten vi har nå da jeg var over halvveis i forrige sv.skap, og har jo bare bodd her ca 1 1/2 år.. Og egentlig er jo leiligheten for liten til å ha enda et barn.. men vi må nesten bare ta det som det kommer. Prøver å ta det som det kommer..

Har tenkt mye på dette med hvordan det blir å skulle gi like mye kjærlighet og oppmerksomhet til begge barna, men jeg tror det kommer av seg selv gjerne, når vi har fått nr 2 også..

Skrevet

Jeg tenker på det, men bekymrer meg ikke hvis du skjønner. For jeg vet jo innerst inne at det er bare noen tåpelige tanker som de fleste har hatt. Jeg VET jo innerst inne at jeg blir like glad i neste som han jeg har nå. Men det er en vill tanke! For kjærligheten jeg føler nå er jo så altoppslukende og intens at det gjør vondt noen ganger. Hvordan går det an å føle noe såå sterkt for noen andre liksom.. Men det går jo, det sier jo alle :)

Jeg bekymrer meg heller for at storebror må dele på oss nå og at han kommer kanskje til å synes det er sårt med en lillebror i hus, men vi skal fokusere så mye vi kan og klarer på storebror.

Flytting skal vi heldigvis ikke prøve, men det går sikkert overraskende bra det også ;) Her blir forresten storebror 2 år og nesten 2 mnd rundt termin. Lykke til :)

Skrevet

Så morsomt Bettyliss! Jeg fikk og første i januar 08, og neste kommer i april 10.

Har ofte tenkt samme tankene selv, og det har tatt litt på samvittigheten min. Men nå har jeg slått meg til ro med tanken, og tenker at når de er ett og tre vil de ha masse glede av hverandre.

Men det er vell viktig å innvolvere den eldste i både stell, lek og mating, sånn at hun\han kommer inn i storesøster\bror-rollen istedenfor å stå på yttersiden å se på mamma med nybabyen.

Skrevet

Førstemann er 5 år og neste kommer april.2010. Da jeg fikk førstemann hadde jeg nettopp flyt 18 år og bestemte meg om å ikke få mer barn. Ettervert når han ble eldre begynte sambo og tenke på barn og mente at vi skulle få en til, men jeg nektet han i hele 2 år fordi vi hadde en liten leilighet og jeg var ikke klar i det hele tatt.

Ble gravid i juli, kjøpte større leilighet i oktober og har flyttet inn 01.des.

Trodde at jeg ikke skulle like den i magen like mye som han jeg har, men ettervert når magen ble større og sparkene ble sterke så synes jeg at jeg har blitt for elsket enda en gang :o)

Skrevet

Så kjekt da jente 08+aprilbaby. Det går helt sikkert bra, men det er sånne tanker som dukker opp i ny og ne:) Tviler ikke på at jeg blir glad i nyebabyen, men lurer på om kjærligheten blir som med nr 1, eller annerledes..jaja:) Takk for gode innspill alle sammen. Jeg gleder meg ihvertfall til april:) Blir spennende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...