Gå til innhold

Ang strekkmerker :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har fått strekkmerker på magen å sånn?

I tilfelle, når begynte de å komme?

Er nå 30+4 og har ikke fått noen antydning til strekkmerker enda, men er vel nå de siste ukene magen vokser mest..

Smører meg hver dag med Cocoa body butter, ja vet det ikke er påvist at det hjelper mot strekkmerker å smøre med div kremer, men lever i troa på at det hjelper! hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, fikk noen i første svangerskap og nye nå i andre..;P Så slipper ikke unna her nei! Var bare på siden i første, nå har jeg fått noen nedendor navleområdet.. Kjipt, men sånn er det! Er nok genetisk og hudtypen ja. Tror ikke det går an å smøre for å slippe, siden det er underhuden som sprekker..

Skrevet

Jeg hadde ingen strekkmerker før hun festet hode, i uke 34-35. Håpte i det lengste at jeg skulle slippe unna, emn nei da.

Skrevet

Er førstegangs, trodde jeg slapp unna strekkmerker på magen, men neeeida.. de kom i ca uke 33-34.

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker i fødsel sist. Men bare en liten stripe på 2cm. Tror at selv om kremer ikke hjelper på merkene så tror jeg at å massere huden er bra, blir jo litt mere blodsirkulasjon da og det er jo aldri dumt.

Det er visst der man ikke klarer å klype opp en liten pølse av huden at man er mest utsatt. I mitt tilfelle vil det si rundt magen.

Noen får også merker når baby brått går ned i bekkenet, og da presser på andre deler av magen enn tidligere..

Skrevet

rundt NAVLEN mener jeg;)

Skrevet

Jeg tror jeg har flere strekkmerker enn det som er normalt iallefall. Har fått på sidene og under navlen. Å det er ikke snakk om noen få streker! Det er snakk om massevis av streker. Moren min har ikke en eneste en strekkmerke etter sine 4 barn så jeg håpet å slippe unna. Jeg ser rett og slett mishandlet ut nå!

Det kom i uke 32-33 om jeg husker rett. Du kan prøve med dr. greve sin strekkmerke krem. Den har dokumentert effekt. Har kjøpt den nå, men i mitt tilfelle er det jo altfor sent. Hun som jobbet på apoteket mente at kremen kunne hjelpe huden å trekke seg tilbake slik at strekkmerkene forsvinner etter fødseln! Jeg vet ikke om dette var ett salgs-triks, men det funket iallefall for meg! Er desperat! Tror ikke jeg kan bli så my værre likevel. Har ikke plass til flere strekkmerker!

Har hørt at jordnøttolje er fint å smøre på også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...