Gå til innhold

Har dere andre som går mot slutten opplevd dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste ukene opplevd at bena svikter (mest på en side), får veldig vondt i det det skjer, men smerten har forsvunnet fort. Er jo ekkelt, men klarer alltid å ta meg for så jeg ikke faller vondt.

Men i går og i dag har det vært så vondt, og klarer plutselig ikke å gå, og mannen måtte hjelpe meg bort til sofaen med å nærmest bære meg bort. Har konstant vondt, som om babyen ligger på noen nerver, smertene kan sammenlignes med tannverk, slags ising. Har ringt føden, de sier det sikkert er det at babyen ligger på nerver, og at det ikke er noe å gjøre... Har termin 25.12. Noen andre som har opplevd dette??

Har konstant vondt nå, og når jeg ligger. Stråler ut i bena, og jeg halter som ei gås fordi det ikke er tak i det ene benet liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt dette i forrige svangerskap. Benet bare svikter med stor smerte under deg.

Plutselig så flytter babyen på seg og så blir det borte...

Skrevet

Det høres ut som sånn såkalt isjas, eller hva de kaller det.. Har ikke noen erfaring med det selv.

Skrevet

hvis det er det samme som jeg har, så hjelper det å legge varme på det. jeg kjenner det mest i kne,legg, ankel.

Skrevet

takk for svar:) får prøve med varme på..

Skrevet

har ikke sånne "ilinger" noe med bekkenløsning å gjøre? Jeg hadde det forrige svangerskap. Skikkelig vondt. Bra du går mot slutten.

Skrevet

Jeg hadde noe liknende gjennom hele svangerskapet sist, men bare innimellom. Kanskje en gang om dagen/annenhver dag. Kjennes ut som beinet bare svikter og gjør vondt. Fikk ikke gjort noe med det, tror det hadde med bekkenproblemer å gjøre. Har hatt mindre vondt i bekkenet nå og mindre "svikt" i beinet.

Men det ble aldri konstant vondt! Kanskje du burde ringe legen? Høres ikke bra ut.

Skrevet

Jeg har også hatt dette, i ene hofta. Det er utrolig vondt, og veldig ekkelt. Har hatt det flere ganger nå, og det går plutselig over. Tror nok at babyen klemmer på nerver ja, siden det kommer og går så plutselig. Er nok ikke noe farlig tror jeg, men blir det veldig mye av det, bør det jo undersøkes da....

Skrevet

Jeg har hatt dette også, tenkte at det kunne være krampe. Men press på nerve høres også logisk ut, jeg har også endel bekkensmerter nå mot slutten.

Skrevet

Jeg har hatt en del av det gjennom sv.skapet nå, og mye av grunnen er fordi jeg har bekkenlåsning og at det er mye muskulært som ligger å presser på nerver.

Har gått til fysio 2 ganger i uken, og bassengtrening 1 gang i uken (er ikke trening egentlig, er mykgjøring/massasje av muskler og avslapping av bekken, trening vil bare gjøre det værre).

Skrevet

hvis du bare har opplevd det nå mot slutten tror jeg også det er babyen som presser mot noen nerver. Jeg har hatt det av og på nå en måneds tid. Med første jenta som var i seteleie hadde jeg mye mer av det og kunne kjenne at hun presset med bena der det plutselig strålte og benet sviktet. Jeg er i slutten av uke 35 nå med nr.3.

Kan sammenlignes med å plutselig få kraftig støt:)

Kan det være livmoren din som presser på nå ettersom det er mer konstant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...