Gjest Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hei!! Hva betyr det når man sier man har blitt strippet??? Har inntrykk av at så mange blir strippet og at mange vet hvor stor åpning de har osv, før man har gått over tiden. Hva er grunnen til det?? Er det fordi man blir undersøkt pga noe og ser da etter åpning med det samme eller??? Er i mitt 2 svangerskap og har aldri hatt underlivskotroll (utenom i begynnelsen da)eller snakket om stripping, åpning, tøying ol.... Forde om jeg er plaget med MYE kynnere. Kan noen gi meg en god forklaring her:-D ?? Er forresten i uke 33+2
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Når man blir strippet fører jordmoren fingrene inn i en allerede utflatet livmorhals. Der tøyer hun den litt eller løsner opp litt slik at kroppen får mer lyst til å sette igang. Dette skjer som regel ikke før man har gått over tiden og er det første de gjør for å prøve å sette igang fødselen av seg selv. Det er vel derfor man og vet hvor mye åpning man har. Jeg spurte jordmor om hun kunne kjenne etter bare for å vite og det gjorde hun gjerne. Å bli strippet (tøyet) er ikke noe behagelig og det kjennes ut som en ri (er jo det som skjer når man får rier at det tøyer halsen...) Kynnere og rier har egentlig ikke noe med hverandre å gjøre og dermed heller ikke med strippingen. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå