Gå til innhold

Kunne du hatt Jan Thomas som fadder for DITT barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å nei.

Fremmed mann som han er hadde han ikke engang fått tatt i barnet mitt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

utseende fikserte og overfladiske verdier. - som foreksempel å råde en modell til å ikke amme fordi da får hun stygge pupper, eller ta botoks.

jeg tviler ikke på at han har dypere verdier, men han velger å ikke vise den siden av seg offentlig og det syns jeg i grunn sier nok.

Skrevet

å ha dypere verdier som han sjuler, syns jeg ikke på noen måte taler til hans fordel

Skrevet

Det var da voldsomt til fordommer?...

Skrevet

Ja, det kunne jeg nok. Det virker jo som at han har set stort hjerte og det holder i grunnen det for meg :-)

Skrevet

fordommer?

at jeg ikke vil ha en fadder til mitt barn som lever av utsende baserte verdier og spiller på at han er dum, er slettes ikke en fordom, det er en konsekvens av hans væremåte.

Skrevet

Som du nevner lenger ned i tråden din, har du en liten relasjon til ham. Ja, da er det vel du eller barnefaren som kjenner ham og er de beste til å avgjøre det selv. Når det kommer til kjendisstatusen, vil jeg ikke si at det er avgjørende. Faddere velger man på andre grunnlag. Og hvis dere mener at han er skikket til å lære og følge opp deres barn i den kristne tro, ja da burde det vel være greit?

Skrevet

He, he...

Betyr det at du mener hans yrke er "mindre verdt"? Og pga det plasserer du hans verdier? "Dum"?

Du tillegger Jan Thomas verdier utifra noe du tror, uten at du kjenner ham - det kalles rett og slett en fordom.

Skrevet

ja, han spiller på at han er dom. som foreksempel da han latet som han ikke viste hvem som var statsminister i norge.

han rådet en ung jente til ikke å amme sine fremtidge barn fordi hun ville få stygge pupper. han tar botoks.

alle disse tingene er ting jeg ikke ønsker at småen skal har rundt seg.

jeg kjenner han, i den form at jeg har jobbet med han.

Skrevet

nyskjerrig...hvordan har du jobbet med han? da er du kanskje lik som han da? hvis dere har samme yrke mener jeg...

Skrevet

Tja hadde det vært en nær relasjon så.

Men det kommer an på om han er troende. Hvis ikke så synes ikke jeg det passer seg ;)

Men jeg kjenner jo ikke til så mye av han da....

Men tror ikke jeg ville brydd meg om det var en kjent person om det er en dere har en nær relasjon til og som har de rette egenskaper :)

Skrevet

vi har ikke samme yrke. og jeg mener ikke at alle i den brangsjen på noen som helst måte er lik som han eller meg

Skrevet

Mulig jeg kunne det hvis jeg hadde kjent han.

Da hadde jeg sikkert kjent andre og bedre sider enn det jeg har sett i media til nå.

Men slik jeg har oppfattet han uten å kjenna han tviler jeg på at han hadde endt som fadder til mitt barn.

Skrevet

Jah, der hadde jeg slått til på flekken! Syns han er en søting.

Skrevet

Nei, jeg kjenner ham ikke så da er det uaktuelt, hadde han vært familie eller nær venn så hadde det vært en annen sak :-)

Skrevet

Tror neppe han "spiller dum". Og det med ammingen har han da virkelig gjort rede for.

Spørs om ikke småen din ville hatt godt av mennesker med forskjellige verdier rundt seg - så han ikke blir like dømmende som mammaen sin.

Skrevet

Om han var en venn av meg eller nær familie så ja, såklart han kunne.

Men jeg henter jo ikke inn vilt fremmede som fadder ;-)

Skrevet

hva du tror og ikke tror, spiller ingen rolle. jeg vet, det jeg vet om han og det holder lenge. jeg syns han på ingen måte er et dårlig menneske, men jeg syns heller ikke han er en person som jeg vil at skal være fadder til mitt barn.

om han ikke spiller dum så mangler han store kunnskaper om sammfunnet og det tivler jeg sterkt på.

Skrevet

Du glemmer jo helt at han bodde over 20 år i USA, du vet sikkert at de har et helt annet syn på amming der. Samt at statsministeren i Norge ikke er det hotteste temaet.

Botox har han alltid vært "ærlig" om. Og selvironi har han i massevis. Samt at han virker til å ha godhet og omsorg i stort monn.

Jeg er usikker på om han er medlem av statskirken, så mulig det stopper seg der - hvis det fortsatt er sånn at faddere må være medlem.

Skrevet

Hadde han vært i min vennekrets så kunne nok det hende ja. Tror ungene hadde hatt det knall med han som fadder.

Skrevet

jeg er heller ikke medlem av staskirken, og har ikke døpt småen heller. så i grunn så er ikke dette et veldig aktuelt tema.

jeg er helt enig i at han har massevis av selvironi.

jeg tror vi legger litt forskjellige ting i hva som skal til for å være en fadder. personlig ville jeg bare valgt faddere (om jeg skulle ha valgt) som jeg mente at småen skulle bo og vokse opp hos om jeg døde. av samme grunn som at jeg ikke hadde valgt Jan Thomas hadde jeg heller ikke valgt søsteren min. ikke fordi hun på noen som helst måte er dum eller ikke i stand til å ta vare på småen, men fordi hennes fokus ligger på moteverden og å ikke vise den kunnskapen hun har om andre ting. akkurat sånn kjenner jeg Jan Thomas også.

jeg syns i grunn det er ekstremt rart at folk sier at de vil velge andre mennesker til faddere som de bare har sett igjenom et mediabilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...