Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Min far har giftet seg med ei jente fra Thailand. I begynnelsen virket hun veldig søt og hyggelig. Tok seg tid til å bli kjent med hans barn og barnebarn, og vi tok godt imot henne. Nå har min far fått kreft og er veldig avkreftet. Hun sparker ham i leggen hvis han snakker om noe hun ikke liker, slår ham med flat hånd i ansiktet, lugger og skjeller ham ut. Han er nå i 70 årene, og har absolutt ikke fortjent at noen behandler ham slik. Vi barna får ikke lov av far til å si eller gjøre noe, han sier han trenger henne... Hva i alle dager kan vi gjøre? Hun vil ikke snakke med oss mere, sier "hold kjeft" på flytende norsk hvis vi prøver å si noe. Da min sønn ble konfirmert fikk han 1000,- av far, og da reiste hun seg og gikk fra hele selskapet. Hun hadde gitt beskjed om en mindre sum, sa hun. Far sier de har det bra innimellom, og jeg vil jo at han skal velge hvordan han vil leve, men ikke med vold og psykisk terror. Hva ville dere gjort? Er det i det hele tatt noe vi kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 dette var jo ille da, men er nok ikke pga at hun er fra thailand at hun er slem, så "thaibitch" er vel strengt tatt litt på kanten???hva med bare bitch?
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 kødder du eller?? jeg hadde sakt pappa jeg elsker deg, lykke til! jeg kommer alltid til å støtte deg! så får han bare være med henne da.. kan jo ikke tvinge en 70år gammel mann hvem han skal være sammen med, d viktigste for han er sikkert at han ikke er alene.. synd..men.. men lurer litt på hvordan vet du at hun slår han og sparker han? er d noe du har sett, eller sitter han og forteller sånne ting??
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Uff, så trist å høre.. Jeg tror heller ikke det er så mye dere kan gjøre om pappaen din vil at de skal være smamen og godtar dette.. Min onkel giftet seg med en fra thailand. En flott voksen dame med verdens støreste hjerte-trodde vi.. Nå har de vært gift i en del år og hun har andret totalt personlighet. Hun jobbe rog tjner enge penger, men de er hennes penger, Hun nekter å betale for hus, regninger og mat. Det må han gjøre og hun sparer sine penger. sender hjem masse penger til familien sin. Hun nekter å ta buss så hun kjører bil og han må ta buss eller ordne annet skyss. Hvis han krever å ha bilen en dag, snakker hun ikke med ham på ei uke. Hun lager ikke mat lenger, nekter å være med familien hans, reiser til Thailand mange ganger i året uten ham, er sur og tverr.. Han sier han håper det går over for de har hatt det fint de årene de har vært gifte helt til for et år siden. Men jeg vet at det ikke varer.. Han er blitt en underkuet tusseladd.. Og nei, det er ingenting vi kan gjøe. Han er en voksen mann..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Om din far opplever vold og blir mishandlet i hjemmet så er det absolutt på sin plass at dere gjør noe. Jeg hadde tatt kontakt med sosialtjenesten i kommunen for å høre om de kunne hjelpe og komme med råd for hva man kan gjøre for eldre som opplever vold i eget hjem. INGEN, verken barn, voksne eller gamle, skal bo og leve under slike forhold hvor det vanker slag og mishandling!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 ville ha oppfordret faren din til å lage et testamente som ikke gir henne en dritt!! Ville også ha kontaktet noen sosiale tjenester osv for å dokumentere dette.. Har hun fått norsk statsborgerskap? I mange tilfeller så er det det som er målet for ekteskapet. Håper faren din har særeie.. Håper du finner ut av hva du kan gjøre, lykke til.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Hva er dette? Jeg får inntrykk av at dere har en oppfatning av nordmenn som reiser til Thailand for å finne seg dame, som naive, snille og troskyldige med genuin kjærlighet til disse damene og bare vil dem godt. Damene på sin side er bare kyniske og onde. Tror dere på dette bildet selv? Disse ekteskapene er aldri (fornekter selvfølgelig ikke at det kan skje) ekteskap. De er forretningsavtaler. Mot fastansettelse i en stilling som fulltidsprostituerte/hushjelp får de en trygg og stabil kilde til mat, klær og hus. Noe mange bare kan drømme om. Kan noen her med hånden på hjertet si at de ikke ville tatt det tilbudet? Er det kynisk å gjøre det? I forhold til hva da? Selvfølgelig bruker hun pengene som hun tjener, på familien sin. Det skulle ellers bare mangle. Dem har hun etterlatt i hjemlandet. Hvis du hadde vært gift med en som har familie i hjemlandet som er avhengig av den du er gift med, som hun har forlatt for å være med deg, hadde du da mukket over at hun prøvde å kompensere for det? Menn som "føler seg lurt" etter å ha giftet seg med tanke på å få leve ut ren egoisme på bekostning av noen som har takket ja fordi de har vært i en sårbar situasjon, har ikke fått annet enn fortjent når de slår tilbake på dem selv. Jeg digger disse jentene! De er oppegående og smarte og tar siste stikk til seg selv. Heia, heia! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå