Trocomare Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Min sønn på to og en halv måned klikker totalt når jeg ikke er hjemme. Vi har prøvd 3 kvelder nå, og hver kveld har ungen hylt etter et par timer alene med far. Og er vi hjemme sammen, foretrekker han helt klart å være hos meg. Dette er veldig fortvilende og trist for faren. Noen andre som har opplevd samme og har noen råd? Er han for liten til å være uten meg en kveld i ny og ne?
Overraskelsen Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Ja, han er tydeligvis det. Dette er forskjellig fra barn til barn. Min gutt har ikke problemer med å være alene med pappa (4 mnd gammel), mens andre babyer jeg vet om vil ikke det. Men du, han er bare 2,5 mnd. Det føles kanskje som du har vært sammen med han i en evighet - men i den store sammenhengen så er det så kort tid! Plutselig er han tenåring og vil ikke vite av deg ;-)
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Men når ungen hyler og skriker uten mamma, bør man la være å dra? Har samme problemet her nemlig, bare at her er det hyl og skrik fra det øyeblikket jeg er ute av døra...
Mamma´n til lillemor Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har enda ikke gått fra lillemor ved legging. Det tror jeg ikke hun er klar for. En hver får jo gjøre som man synes er best, men vi vil ta det gradvis. At pappan står for alt kveldsstell og legging alene, men jeg er hjemme. Jeg ville ikke klart å kose meg hvis jeg visste at babyen min skriker hjemme med pappan.
Rampejenta82 Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 er det barnet som "klikker" eller er det far som ikke gidder og gjøre jobben? min mann tror ofte lillebror er sulten,sur osv hvis han protesterer mot å bare sitte i armkroken hele kvelden. mener bestemt at en liten baby på 2,5mnd Ikke får seperasjonsangst. hvem vet, kanskje han hadde vært like sur hvis du hadde vært der?
Trocomare Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2009 Han klikker like mye hvis far tar kveldsstell mens jeg er hjemme. De kan ha det fint et par timer av gangen, men med en gang det kommer til mat og legging så er det kun mamma og puppen som duger. Vi har bestemt at jeg holder meg hjemme helt til han venner seg til at det er pappa som mater og legger. Klarer ikke dra noe sted når jeg vet den lille bare hyler hjemme. Han er jo liten bare en gang! Det går seg nok til bare han blir litt større.
Mamma´n til lillemor Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Pleier du å gjøre kveldsstellet alene. I så fall kan det hjelpe å gjøre det sammen en periode. Vi gjør det meste sammen, men så har vi hund som får kveldsmat og liten lufting i samme tidsrom. Da passer det fint at en av oss går ut en liten stund. Merker at lillemor er mest glad i at det er jeg som blir igjen, men vi må øve på det. Litt og litt av gangen. Så skal pappan gjøre alt etterhvert.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Vesla vår ville slett ikke være hos pappa når hun var trøtt og sliten, og er fortsatt mest mammajente når kvelden kommer. Først når hun ble 8mnd ble det ok at pappa kunne legge, men det er fortsatt bare ok, og tar MYE lengre tid når han gjør det. Vi har akseptert at det bare er sånn når det gjelder henne. Når hun var liten trengte hun rett og slett mamman sin når noe var vondt, hun var sulten osv, kanskje fordi jeg var mer var for signalene, hvem vet? Men far syntes IKKE det var stas å gå rundt med en hylende unge på armen, så vi bestemte oss for å ta det i hennes tempo. Nå (11mnd) kan jeg gå ut på kvelden å vite at far og vesla har det kjempegreit uten meg, på dagtid er det skjelden problem, og det har alltid vært ok. Så kanskje er den lille for liten til å være uten deg enda?
MiMa09 Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Hos oss har pappan tatt kveldsstellet hver eneste kveld, avogtil er jeg med. Nå ser babyen rart på meg hvis det er jeg som bader ham, har skjedd et par ganger. Selve leggingen i senga har vi tatt annenhver dag. Nå har jeg hatt svært lite melk i puppen på kvelden, så han er vant til at maten kommer fra flaske da, så det har ikke vært noe trøbbel det heller. Om det er fordi pappan har vært så aktiv i kveldsstellet hele veien eller om vi har en svært grei unge vet jeg ikke. Innimellom blir det mye hyl etter bading, dette er hvis han er veldig trøtt pga lite soving i løpet av dagen, da er det kun mor sin pupp som teller. Men den grininga er like gjerne om jeg legger som pappan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå