musketingen Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Har spurt før, så dere som allerede har svart trenger selvfølgelig ikke å svare! Bare lurer på om det er flere der ute som kan fortelle meg hvor mye dere betalte for hus. Jeg er interessert i prisen inkludert ALT, unntatt tomteprisen, siden den varierer fra sted til sted. Vår tomt koster 750 000, og huset står til 1,6 mill. Men det er jo uten gulv og tapet + + + + + + + + + + På forhånd takk! Hvis noen gidder å svare blir jeg kjempe glad!!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Jeg vet jeg har svart deg før, og mulig du ikke trodde på det:-) Men det er nå engang sånn at hvis du kjøper et hus som ikke er Alvsbyhus (som jeg har forstått kommer med badromsinnredning, kjøkkeninnred. og belegg på gulvene) Så må du nok legge en million til i regnestykket. Det er mange avgifter som skal betales, det er byggelånsrenter og byggestrøm, det er avgifter til kommunene for at de skal beh. byggesøknaden. Man skal jo gjerne gjøre litt ute også, og det er fort gjort å bruke 100 - 150 000,- på utearel. Ting man ikke tenker på at kommer i tillegg. Her hos oss, som jeg har sagt tidligere, har altså huspris x 2 + tomt= et meget godt budsjett som ikke har sprukket. Det er helt sikkert mulig å gjøre det billigere, men da må man jo gjøre myyye selv. Kjøpe de billigste løsningene osv. Naboen vår sparer 800 000,- på å bygge det meste av huset selv. Men han kan bygge hus da, det kunne ikke vi. Lykke til med husbygging, det er verdt det til slutt:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå