Gå til innhold

Har dere røykvarsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet på endel som ikke har det og jeg skjønner ikke at de tør å sove hvor det ikke er noe sånt!

Det er det første jeg tenker på når vi flytter inn i ny leilighet/hus.

Hva med dere? Har dere røykvarsler? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var påbudt jeg, forstår ikke at noen tør å sove uten røykvarsler.

Nå har vel vi litt over snittet mange, men en i hver etg. MÅ man jo ha.

Skrevet

Vi har en på hvert soverom og så uti stua/gangen. Hadde ikke følt meg trygg uten. Alikevel om det er påbudt så er det ikke alle som har det :/

Skrevet

Selfølgelig! Og hver gang den går så blir den kobla opp til brannstasjonen,så jeg hadde de på døra her i sommer da jeg svidde mat i ovnen og ikke huska telefon nret ;)

Skrevet

Vi har en utom hvert soverom, de er koblet opp mot sentral, så Sector Alarm ringer om alarmen går (får rask beskjed da om vi er borte).

Skrevet

Ja, i hver enste rom har vi opplegg til seriekoblet røyvarslere, mangler fremdeles å instalere i noen rom vi ikke har tatt i bruk enda.

Rart at folk ikke tar seg bryet med å henge opp en røykvarsler når de vet at mange av de som dør i branner kunne vært reddet om de bare hadde hatt det i huset.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har 2 som hører til alarmselskapet, og 2 av den gammeldagse sorten... står på utsiden av hvert soverom, i begge etasjer

Skrevet

Selvfølgelig!!

Har en på hvert soverom (5stk), en i gangen utenfor vaskerommet, en i tv- stuen, og en mellom kjøkkenet og stuen. Alle er koblet til alarmen, så brannstasjonen får beskjed om de går. Hadde ikke kunnet sove uten de.... Spesielt ikke når jeg er alene med barna=S

Skrevet

ja alle rom utenom bad, men er i begge gangene utenfor begge bada

Skrevet

I leiligheta jeg leier nå var det ikke det.. og da hadde det bodd noen her før meg ett år uten.. jeg varsla eier og fikk det innstalert med en gang. skjønner ikke heller at folk tør å sove uten.. Trodde forresten det var påbudt jeg! at man ikke får igjen på forsikringa om det sku brenne og man ikke har røykvarsler og brannslukker i orden...

Skrevet

Det stemmer at man ikke får igjen på forsikringa ja.

Og dessverre bor mange uten forsikring også!

Vi har ja!

Skrevet

Ja, selvfølgelig har vi flere røykvarslere. om vi har leiet steder uten røykvarsler har vi bedt huseier fikse og om de ikke gjør det kjøpt selv. Det er påbudt og farlig å bo uten. Skjønner ikke at folk tar sjansen.

Skrevet

Selvfølgelig! Har en i hvert soverom, en i gangen utenfor soverommene, en på stua og kjøkkenet (åpen kjøkkenløsning i stua), og tre i kjelleren bl.a på vaskerommet. Alle røykvarslerene er seriekoblet, sånn at om den skulle løses ut i vaskerommet i kjelleren, vil den gå i alle rom hvor det er montrert røykvarslere.

Skrevet

vi har et på hvert soverom i tillegg har vi en i hver etasje som er seriekoblet og i tillegg utløser naboene sine varslere...

Skrevet

i mi leilighet på 78 kwm var d opprinnelig kunn 1 ( uti gangen) men jeg har kjøpt til 3 stk. 1 på vært barnerom og 1 i stua :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...