Gå til innhold

Trenger sårt råd nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som vet om det er mulig å få overgangsstønad i 2år til når situasjonen er slik:

*Ferdig på videregående i 2002 som helsesekretær

*Mottok overgangsstønad fra 2004-2009 (mars) (født 2 barn på det tidsrommet)

*2008 tok jeg påbygg for å få generellstudiekompetanse

*2009 Kom jeg inn på 3årig studie på høyskolen.

Så går det veldig dårlig med meg og minstens barnefar og jeg hører at jeg ikke har krav på mer fra nav. Eneste jeg vet er at jeg har igjen 6mnd på overgangsstønad siden vi flyttet sammen 6mnd før minsten ble 3år.

Hvis jeg ikke har krav på mer overgangsstønad, må jeg da over på sosialen, men de kommer vel til å kreve at jeg slutter på skolen???

Hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke sosialstønad når du er student.

Og du får ikke utvidet overgangsstønadstid når du har en yrkesutdannelse fra før(helsesekretær).

Du kan få stipend og studielån, da. Og stønad til barnepass, en ekstra barnetrygd og bidrag fra barnefar.

Skrevet

Hun som gikk i klassen min i videregående i fjor hun er 19, har ikke barn og sossen betalte hennes husleie, så hvorfor fikk hun og jeg ikke kan få?

Kanskje fordi hun måtte fullføre videregående skolen.

Jeg har stipend og studielån nå, 6500kr i mnd, får vel 2000kr til når jeg er alene med barna eller om inntekten til mannen er lav.

Ekstra barnetrygd er det ikke når barnet er under 3år?

Skrevet

Neida, den ekstra barnetrygden kan en ha i 18 år, om en er alene med barn fra fødsel til de blir myndige.

Skrevet

Jeg trodde du skulle miste os med en gang når du flyttet sammen med faren til ungen din.

Skrevet

Ja, jeg mistet den jo, men man kan få den i 3år, og fikk da den i 2,5år, så da har jeg igjen 6mnd av den. Om jeg skal holde meg til de reglene som sier at man kan få OS i 3år + 2 om man er under utdannelse.

H.I

Skrevet

Tror nok ikke det er slik at du får os igjen for 6 mnd om dere går fra hverandre nå.

Du har brukt din rett.

Skrevet

Joda, du har igjen 6 måneder, som du "sparte" tidligere.

Men siden du har yrkesutdannelse, så spøker det stygt for de ekstra årene til utdannelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...