Gjest Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hører forskjellige ting om hvor bra dette er
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Begge mine har gjort det, men vet ikke om jeg anbefaler det, he he. Sønnen min er 5 år og er helt avhengig av lammeskinnet ennå, nesten litt slitsomt noen ganger
MathildeC Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Min jente på 2 mnd sover virkelig godt på det, og mange bøker anbefaler det. Tingen er at det aldri blir kaldt, så de protesterer ikke så mye på å bli lagt ned der enn på et kaldt laken.
Anne-B. Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 ja, det kan de, men du må kanskje prøve deg litt fram for å se hva ungen liker best. Yngste fikk lammeskinn til navnefesten sin 1 mnd gammel, og hun klarte ikke å ligge rett oppå det. Måtte ha et helseteppe over skinnet, fordi det ble for varmt for henne ellers.
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Ja, det kan de. Det gir trygghetsfølelse, kjøler ned om det er varmt, og varmer om det er kaldt.
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Han sover veldig godt på lammeskinnet. Men så googlet jeg det og så at noen hevder det har sammenheng med krybbedød. hva har helsesøster og leger anbefalt dere?
Anne-B. Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Hvor pålitelig er kilden, tror du? Aldri hørt om. Krybbedød skyldes gjerne at pusterefleksen hos barnet ikke er godt nok utviklet.
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Det sto på hjemmesiden til landforening for krybbedød at det var forskjellige meninger rundt dette...men så har jeg lest andre steder at det er veldig bra for babyen å sove på lammeskinn.
Cat.68 Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 Trur dette kommer an på hva slags lammeskinn det er snakk om. langhårete lammeskinn er IKKE anbefaltog heller ikke de kunstige eller preparerte. Men lammeskinnet fra Nøstebarn feks, det brukes jo på prematuravdelinger rundt om så de er trygge.
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 He he..dette ble dyrt Cat.68, men nå har jeg iallefall kjøpt skinn fra nøstebarn så da er vi vel trygge.-)
AussieAnette Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 Vi bruker ekte lammeskinn fra en nabogård. Er ordentlig behandla altså. Men det er langhåra så jeg har den under lakenet jeg.. Mykt og varmt..
Cat.68 Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 hehehe, Ops, sorry da, men da har du gjort et trygt og godt kjøp. Vesla vår er 4 år og vil fortsatt sove på skinnet sitt ibland. Det er også kjøpt der.;o).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå