Gå til innhold

Noen med sutrete toåringer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten på 2 år og en relativt nyfødt. 2 åringen har blitt så til de grader mammadalt, og jeg holder på å klikke. Når vi kjører bil sitter hun bare i baksetet og sutrer mamma, maaaamma, maaaaaaamma. Jeg svarer, og hun bare fortsetter. Hun er klengete og skikkelig trassig om dagen.

Den lille er ganske så rolig, men hun må jo ha mat, så jeg kan ikke gi storesøster oppmerksomhet hele tiden. Prøver jo så godt jeg kan å ha både kvalitetstid og kvantitetstid med henne, men innimellom må hun jo vente på tur.

Noen som har gode råd til hvordan takle det? Jeg kjenner at tålmodigheten snart slår sprekker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vi som har sutrete toåring altså... Dette lover ikke godt...

Skrevet

Hun har jo blitt storesøster. Hun er jo vant med å være alene med foreldrene sine. I tillegg kan det være 3 års trass. Sikkert ikke en litt tid å finne ut at man ikke har mamma og pappa alene lengere. Men jeg tipper det vil gå over bare hun blir vant med den lille.

Det er sikkert veldig uvant å ikke få all opperksomhet lengere.

Jeg har en på 2,5 år. Han har ingen søsken, men jeg tipper han hadde reagert sånn han også.

Han trasser litt han å, men han er ikke surtrassen.. Mer bøllete. Men han maser på meg da! Hehe må le litt for det går i mamma mamma hele tiden.

Det går nok over snart! Lykke til :o)

Skrevet

Takk for svar. Det er godt å høre andres perspektiv på ting. Hun har alltid vært en sta liten tuppe, men de siste ukene har hun virkelig blitt syyyytat som trønderne sikkert ville sagt.. Håper det gå over snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...