Gå til innhold

Barnet mitt sier at en barnehagetante kløp ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

H*n er 2 1/2 år så jeg får ikke helt tak i hva som har skjedd, språket er ikke så utviklet at h*n klarer å forklare dette. H*n har et merke på skulderen som jeg så fredag under kveldsstellet. Jeg spurte hva som hadde skjedd, da svarer h*n at "Ellen" kløp fordi hun var sinna på h*n. Denne historien har h*n gjentatt nå gjennom hele helga. I dag spurte pappa hva som hadde skjedd og han får samme historien. Hva ville dere gjort nå? Finner barnet mitt på dette eller kan det faktisk være at en ansatt behandler barna slik? Det ser ut som et klypemerke så det stemmer i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjedelig... jeg ville tatt d opp med pedleder.

ta d rolig, si d sånn som du sier d her og si også at du vet at barn kan finne på/vri på sannheten. men når han gjenntok d så mange ganger ville vi ta d opp. kan jo hende hun skulle stoppe han fra å gjøre noe galt og tok litt feil i han så han ble rød eller noe?? uansett sånt skal jo ikke skje!! ta d opp!

min sier mye rart han også, han er 2,5 men veldig mye av d han sier stemmer også... han husker mye fra barnehage dagene og forteller detaljert om dagen sin. da han var ny i barnehagen kom han hjem og sa at i.... hadde vært sint, han virka lei seg.. etter mye utspørring om hva hun hadde gjort så hadde hun vist nok sagt nei! hahaha... da måtte jeg le... :)

Skrevet

Uff, merker jeg gruer meg allerede. hvis jeg tar det opp med pedleder så tar vel hun det opp med "Ellen". Redd det skal gå utover barnet mitt. Har reagert på "Ellen" selv, men trodde ikke dette....

Skrevet

Selv om man må undersøke hele historien, så tenk litt på dette:

Jeg og dattera kranglet en morgen.Hun nektet og se på meg da jeg snakket med henne så jeg tok tak i nakken hennes (hun satt bøyd med hodet ned mellom føttene..).Ikke hardt, men bestemt slik at hun regerte såpass at hun løftet nok på hodet til å møte øynene mine og se på meg......

krangelen gikk over etterhvert og alt ble ok..Når pappan komme rhjem og hun er underveis og fortelle hvordandagen har vært, på godt og vondt, så sier hun Mamma tok meg hardt rundt halsen i dag.....Måtte til slutt vise hva jeg hadde gjort, for han ble jo bekymret da,, Hørtes veldig alvorlig ut...På barnehagen kjørte pappan neste gang, og han sa fra om hun nevnte noe slit, så visste han historien, Bare sånn at DE ikke skulle tro noe galt om oss..Og joda, hun hade snakket om det.....Men hun hadde faktisk fått frem til slutt at jeg ikke haddde henden erundt halsen, men i nakknen.. Og at det ikke hadde gjort vondt egentlig...Hun var barel itt redd fordi jeg var sint (hun er nå for tiden redd det meste om det passer seg sånn..Så heller ikke det er noe man tar alvorlig akkurat nå..Bare så det er sagt...)

Men barn mangler ord og noen gang kommer ting skjeft frem..Må nevne at samme datter sa til en venninde i full fortolighet;- jeg får alltid is når jeg koser med pappa........Men hun modererte seg etterhvert og sa, på sommeren, når det er varmt og jeg gir pappa en kos, så bruker jeg og få is..Men igjen,- barn snakker ikke som oss, og det er derfor viktig og ikke dramatisere for mye før man vet...Samtidig som man bør undersøke hva som faktisk ligger bak...

Skrevet

Ja jeg vet jo det, det er derfor det er så ubehagelig å ta det opp. Men h*n har et skikkelig (klype)merke på skulderen så noe har helt klart skjedd. Kanskje jeg bare skal se det ann, følge med litt ekstra i tiden som kommer.

Skrevet

Jeg hadde blitt drittforbanna og tatt kjerringen til side å spurt hva hun hadde å si til dette!!!

Skrevet

Jeg er både sint, lei meg og oppgitt her jeg sitter, men jeg vet ikke om jeg gjør situasjonen bedre for barnet mitt ved å snakke til henne. Er redd det bare gjør vondt værre....

Skrevet

Jeg ville spurt denne "barnehagetanta" direkte, jeg, for å få hennes versjon av det som skjedde. Da kan du jo også se an reaksjonen hennes, kroppsspråket etc. Se om det er troverdig det hun sier etc. Er det grunn til å gå videre med saken, får du heller gjøre det etter samtalen.

Skrevet

Dette høres ubehagelig ut, men du bør definitivt ta det opp likevel. Kanskje det greieste er å gå rett til ped.leder. Jeg synes det er viktig at denne "Ellen" forstår at dette er blitt reagert på. Dersom det er snakk om en misforståelse, så vil det jo ikke skje flere ganger, og da er ingen skade skjedd. Men dersom det ligger noe bak, som magefølelsen din prøver å fortelle deg ettersom du sier du har reagert på "Ellen" før, så risikerer du at lignende ting skjer igjen, kanskje ting du ikke oppdager!

Synes du har et ansvar her for å ta tak i dette på barnets vegne.

Skrevet

En av grunnene til at jeg ikke vil ha barnet mitt i barnehage eller hos dagmamma.

Skrevet

Du tar det opp med ped. leder. Og vis for all del de som passer barnet ditt nok respekt til ikke å omtale dem som "tanter"!

Skrevet

Samme her. Tenk hva ungene opplever fra de er 10 mnd. Som de aldri kan formidle. Flere år hvor foreldre ikke har innsyn i hva som skjer. I tillegg oppbevares de i barnehagen flere timer enn de er hjemme. :-(

Skrevet

NN 21:27

I min sønns barnehage skriver ped leder under alle skriv vi foreldre får, med: hilsen "tantene" på regnbuen ;-)

Skrevet

Slikt skjedde med meg en gang, hadde en jente som ikke ville høre hu var ufin mot en annen jente, jeg prøvde å snakke med hu men hu så bare vekk, da tok jeg hu i armen men ikke hardt bare for å snu hu, da sa hu høyt å tydlig at jeg kløyp hu, noe jeg ikke gjorde (hadde tykk dress å tok ikke hardt i armen) sa ifra til hu andre på jobb og informerte mamman når hu kom å henta jenta.

Da sa mor at de sier hu ofte hjemme også at mamma klyper hu osv så hu var ikke bekymra for det.

Kikket på armen hennes å det var ikke noe sår eller rødt der.

så ta det opp emd henne, det kan hende at det er en forklaring på det, å samtidig så følger du opp det din sønn sa.

Lykke til iallefal.

(jenta er forsatt godjenta mi i bhg)

Skrevet

Hun kaller seg for barnehagetante selv så derfor ble det slik.

Skrevet

ta dette uansett opp med henne eller pedleder eller ledelsen.

mest sannsynlig(håper) at dette er noe som ikke stemmer, men man vet aldri.

barn har god fantasi og kan fortelle ting som ikke har sammenheng.

kan ha vært at x lekte med x så kløp x, tante kom til og trøstet/blåste. historie=hva har hendt-tante kløp meg.

eller tante skulle ta i mot x fra et fall-kløp i reaksjon

håper på det beste for ditt barn men jeg ville tatt det opp for ingen skal få gjøre barn slikt om det er tilellet.

og nei man skal da ha lov å ta opp ting- spørr bare om hva som skjedde på fredag, pga såret- så sier x hva som skjedde og du kan si at x sier at du kløp.

hilsen barnehage tante

Skrevet

Takk for svar! Vet at barn sier mye rart, men h*n er veldig klar på at det er denne damen som har gjort det. Tror ikke h*n ville holdt seg til samme historie gjennom hele helgen hvis den ikke var sann, men jeg kan jo aldri vite. Barnet mitt skal nå i barnehage tre dager til før vi reiser på juleferie så mulig jeg bare ser det an litt og er litt ekstra oppmerksom på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...