Gå til innhold

Huff, falt på isen

Huldretussa ' en av hver sort'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk bokstavelig talt på trynet på isen i dag, og seilte noen meter nedover før jeg stoppet. Hadde heldigvis vet til å dempe fallet med hender og knær, men fikk likevel en trøkk på magen. Sånt skal visst ikke skje en søndag kveld. Ringte føden, iallefall det nr.et jeg fant på gule sider. Men da kom jeg bare til helse sunnmøre, ble satt over to ganger og skulle liksom komme til legevakta. Da fikk jeg beskjed om at hun skulle ringe legevakta, og ringe tilbake etterpå. Har ventet en halvtime nå, og ikke hørt noe. Man skal tydeligvis ikke ha uhell annet enn mellom 8-16 på hverdager nei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må finnes et nummer direkte til fødeavdelingen på sykehuset du skal føde. De skal være tilgjengelig på telefon for oss gravide der. Sjekk på hjemmesidene til sykehuset ditt. Jeg datt også på isen. Falt riktig nok ikke på magen, men jeg ringte inn til føden for å høre om evt faresignaler, for man vet jo aldri hva som kan skje med morkake osv. Fikk beskjed om at dette var greit å sjekke selv om det som oftest går helt fint. Prosedyre på sykehuset var UL, observering i 5 timer med to ctg registreringer. De var fantastisk imøtekommende og jeg ble godt ivaretatt. Følte meg veldig trygg. Prøv å ringe selv, ikke vent lenger!

Skrevet

Synes det er bare å få sjekket med en gang, og ikke vente...

Skrevet

Hører til et lite distriktssykehus. Ringte det nummeret som var oppgitt til fødeavdelingen, men kom bare til helse sunnmøre. Uansett hvor jeg leter finner jeg bare dette nummeret. Skjønner ikke helt, hva om jeg skulle føde nå da, og ikker kommer igjennom på telefonen??

Har morkaka på framsiden, så var det første jeg tenkte på da jeg falt.

Hmm..Har et søskenbarn som jobber som JM på dette sykehuset, kanskje jeg burde ringe hjem til henne og plage henne en søndag kveld..

Skrevet

Det er jo helt tøysete. Tror ikke ditt søskenbarn ser på det som plaging om du ringer henne, hvis det er så for det heller bare være, for noen må du jo få snakket med! Nei, sleng deg på telefonen igjen, slik skal det ikke være. Og nå har du jo ventet en god stund på at de skal ringe deg tilbake også. Ring dem tilbake!

Skrevet

Jeg ville klarte ringt søskenbarnet mitt da! Eller prøvd å ringe føden igjen..ikke gi deg!

Hvordan føler du deg nå? Har du noe vondt?

Skrevet

Takk for svar begge to! Ringte igjen og forlangte å snakke med noen på føden. Vet jo tross alt at de er døgnbemannet der. Fikk beskjed om at babyen lå godt polstret inne i magen med fostervann og litt ekstra pga morkaken framme. Hun sa at så lenge jeg kjenner normalt med liv var det ikke noen fare. Mht morkake var det ingen fare så lenge jeg ikke hadde smerter eller blødninger. Fikk beskjed om å ta det litt med ro og se det ann, om jeg ble veldig bekymret kunne jeg komme bort å få tatt en ctg. Om jeg fikk bøldninger skulle jeg ta kontakt med dem igjen. Men har nå kjent bra med liv og har ingen smerter, så da stoler jeg på henne og antar at alt er i orden!

Skrevet

Godt du endelig fikk snakket med dem! Det er betryggende å høre fra fagfolk at det helt sikkert går fint, og det er som regel sant det de sier. Jeg skled på vått gress for ikke så lenge siden, og falt ganske hardt på rumpa og ryggen.. Fikk samme beskjed som deg da jeg snakket med føden. Være obs på at jeg kjenner liv som før og ringe med en gang dersom det oppstår blødninger og/eller smerter. Og så er det nok greit å ta det litt rolig ikveld, slik at kroppen får hentet seg inn igjen. Jeg var ihvertfall shaky og det verket i alle muskler etter fallet. Når jeg er ute og går nå er jeg livredd for å falle igjen. Tror nok jeg må gå til innkjøp av brodder ;)

Skrevet

Hehe, spørs om ikke jeg også skal skaffe brodder. Jeg og de gamle damene:)

Skrevet

Man skal ikke kimse av brodder :)

Håper du fikk et direkte nummer til føden i samme slengen. Høres jo helt vilt ut at du skal sitte å vente på tilbakemelding i timesvis hvis fødselen er i gang...

Skrevet

Hmm..jeg falt selv på isen i går ettermiddag og ringte føden for råd. Og jeg har vært til observasjon i et døgn og fått oppfølging med sjekking av fosterlyd, ctg-registrering og ultralyd. Tydeligvis ulik praksis, for dette var rutine ved mitt sykehus (Levanger)

Skrevet

Godt at alt ser bra ut. Men få tak i brodder med en gang!!!!

Nylig skrev jo en her at hun fslt på isen, morkaka løsnet og barnet måtte fødes to måneder for tidlig. Det vil prege barnet lenge kanskje hele livet.

Her går jeg med brodder uansett om det er asfalt eller glatt så lenge det er litt is her og der. Ikke ta noen sjanser.

Lykke til videre

Skrevet

Noen som har tips til gode brodder og hvor man kan kjøpe de da? :) Vil ikke kjøpe sånne dårlige på matbutikken med laaange pigger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...