*´¨`*to nydelige jenter*´¨`* Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Da jeg gikk gravid med min datter som er 15 mnd, så fikk jeg ikke et eneste strekkmerke..Men nå i mitt andre svangerskap (35 uker på vei) så spretter dem frem hele tiden:( Hvordan kan det ha seg egentlig??? Jeg var så dum at jeg trodde jeg skulle slippe denne gangen også jeg da.. Jeg smører magen med fet krem hver kveld, det gjorde jeg forrige gang også. Ikke er jeg noe større denne gangen, heller litt mindre faktisk. Er det noen som har opplev å få strekkmerker i andre svangerskap, og ikke i første? Og hvorfor er det slik egentlig? Takker for svar:)
*´¨`*to nydelige jenter*´¨`* Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. desember 2009 dytter litt jeg=)
Belladonna med to gutter Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Det samme har skjedd med meg, men har bare fått to tre stk, men midt på magen :/
alfaalfaalfaalfa Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Jeg fikk ikke ett eneste strekkmerke under første svangerskap, og jeg var ekstremt fornøyd med det!! Og jeg var også overbevist om at jeg ikke kom til å få det i andre heller. Jeg tenkte at siden jeg ikke fikk det under første, så "var ikke huden min av den typen"... Så grådig feil jeg tok...!!!!!!! Det begynte også med meg i uke 33-34 med en og en "strek" som forplanter seg fra navlen, og bare sprer seg mer og mer for hver eneste uke. Nå er det en sirkel rundt navlen med en diameter på ca. 12- 15 cm hvor det er streker... Det er styggt!!! Og jeg synes det er forferdelig... Jeg er nok større enn første svangerskap, så jeg tror forklaringen må være det. Jordmor sa det var hormoner som bestemte om man fikk strekkmerker eller ikke. Men har jeg så forskjellige hormoner nå da?? Jeg bare satser alt på at det trekker seg godt sammen, og blir noen tynne "bleke" striper etterhvert som ikke synes godt, men uff det blir spennende å se hvordan man blir til slutt...... Har brukt dyre oljer og kremer denne gangen også som i første svangerskap. Men jeg smurte meg oftere under første for da hadde jeg vel ikke annet å gjøre;-) Nå så har jeg smurt meg morgen + kveld, + kanskje en gang ellers i løpet av dagen. Synes også det er rart at de dukker opp bare denne gangen. Og jeg gremmes mer og mer for hver eneste dag, og håper fødselen kan begynne NÅ for å unngå at hele magen blir ett eneste strekkmerke:-(
ayaah Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Jeg er så heldig at jeg foreløpig ikke har fått noen strekkmerker, har unnagjort 32 uker av mitt fjerde svangerskap nå. Jeg har ikke gjort noe spesielt, trente gjennom de tre første svangerskapene men har gitt meg for en stund siden denne gangen. Har ikke smurt meg med noe spesielt, men bruker body lotion iblant, akkurat som når jeg ikke er gravid. MEN JEG TAR ABSOLUTT IKKE NOE FOR GITT!!!! Søsteren min fikk heller ingen strekkmerker før i sitt FEMTE svangerskap, tror ikke hun gjorde noe annerledes da... Det er kanskje ikke så mye man kan gjøre for å unngå det, annet enn å legge på seg fryktelig mye da????? Kanskje jeg får det snart... Til trøst: jeg har fått stygge åreknuter istedet.
*´¨`*to nydelige jenter*´¨`* Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2009 Tusen takk for svar=) "Godt" å høre at jeg ikke er alene:) Men jeg synes fortsatt at det er veldig rart at det skal poppe frem strekkmerker, når en ikke fikk noen med førstemann.. Men,men... sånn er det vel bare da! Jeg har fått en del helt nederst på magen, og dem blir jo bare værre og værre. Skikkelig stygt.... Satser på at dem blir fort lyse etter at ungen er ute:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå